Almanya Yolculuğumuz – Berlin

İsveç’te yaşadığımız süre boyunca hep yapmak istediğimiz bir şey vardı: arabayla Almanya’ya gitmek. Bu hayalimizi hep başka yerler yüzünden ertelemiştik, Almanya nasıl olsa duruyor yakınımızda diye başka yerler hep daha cazip gelmişti. Geçtiğimiz bayram tatiline denk gelen 10 gün için sonunda bu hayali gerçekleştirmeye karar verdik.

Almanya’ya arabayla, köprüleri geçerek gidilebileceği gibi, Göteborg’dan Almanya’nın kuzeyindeki Kiel’e direk giden gemilerle de geçmek mümkün. Biz zaten Almanya içinde çok fazla yol yapacağımız için oraya kadarki mesafeyi es geçip, arabamızla cuma akşamı Stenaline gemisine bindik. Geceyi kamarada geçirdik ve sabah 09:00’da Kiel’deydik.

Gezimizi 10 gün boyunca her gün farklı bir şehirde kalmak üzere planladık. Rotamızı Berlin, Dresden, Würzburg, Münih, Schwangau, Baden-Baden, Köln, Hamburg olarak düşündük. Yanımızda Rick Steves’in Almanya kitabı, içinde günlük rota bilgilerimizin ve otel rezervasyonlarımızın bulunduğu dosyamız ve GPS’imizle Kiel’den Berlin’e yola çıkarak Almanya turumuza resmi olarak başlamış olduk.

berlin-1

berlin-2

Berlin’e öğlen vardık, otele yerleşip hemen şehir merkezine gittik. 24 saatte görebileceğimiz şeylerin çok sınırlı olduğunu biliyorduk, fakat bu gezideki amacımız Almanya’nın kuzeyinden güneyine, doğusundan batısına, şehirleri, kasabaları, doğası ve tarihiyle ilgili genel bir izlenim edinmekti. Bu yüzden vaktimizin çoğunu sokaklarda dolaşıp şehrin havasını solumakla geçirdik. Berlin’in merkezindeki en ünlü yapılarını gördük, şehirde yürüyüş yaptık, yorulunca akşam yemeğimizi yiyip yeniden otele döndük.

berlin-3
(Tiergarten)

berlin-4
(Reichstag Binası)

berlin-6

berlin-7
(Brandenburg Kapısı)

berlin-8
(Ampelmann, trafik lambalarının Doğu Almanya’dan kalan adamı)

berlin-9
(Berlin Katedrali)

berlin-10
(Altes Müzesi)

Ertesi gün Brelin’de öğleden sonraya kadar zamanımız vardı. Sabah Berlin’de yaşayan kuzenim Vincent ve onun kız arkadaşıyla buluşup kahvaltı yaptık. Şansımızdan havanın çok güzel olduğunu, normalde bu zamanlar Berlin’in daha serin olduğunu söylediler. Bunu fırsat bilip açık havada çok güzel bir kafede oturduk.

berlin-11

berlin-12

berlin-13

Onlardan ayrıldıktan sonra şehirde geçirebileceğimiz bir kaç saatimiz daha vardı. Biz de Kreuzberg bölgesini görmeye gittik. Bu bölgede pek çok bar, cafe, restoran bulunuyor. Bir de göçmenlerin yoğunlukla yaşadığı bir bölge olduğundan kendimizi bir an Türkiye’de gibi hissettik :)

berlin-14

berlin-15
(Bit pazarındaki Playmobil adamları)

berlin-16

berlin-17

Berlin’in bir güne sığmayacağını önceden biliyorduk. Şehirde göremediğimiz pek çok yerde aklımız kaldı. Burada Göteborg’dan direk uçak olduğu için bir gün özel olarak geliriz diye düşünüp dert etmedik. Öğlenden sonra arabamıza atlayıp Dresden’e doğru yola çıktık.