Almanya YolculuÄŸumuz – Berlin

Ä°sveç’te yaÅŸadığımız süre boyunca hep yapmak istediÄŸimiz bir ÅŸey vardı: arabayla Almanya’ya gitmek. Bu hayalimizi hep baÅŸka yerler yüzünden ertelemiÅŸtik, Almanya nasıl olsa duruyor yakınımızda diye baÅŸka yerler hep daha cazip gelmiÅŸti. GeçtiÄŸimiz bayram tatiline denk gelen 10 gün için sonunda bu hayali gerçekleÅŸtirmeye karar verdik.

Almanya’ya arabayla, köprüleri geçerek gidilebileceÄŸi gibi, Göteborg’dan Almanya’nın kuzeyindeki Kiel’e direk giden gemilerle de geçmek mümkün. Biz zaten Almanya içinde çok fazla yol yapacağımız için oraya kadarki mesafeyi es geçip, arabamızla cuma akÅŸamı Stenaline gemisine bindik. Geceyi kamarada geçirdik ve sabah 09:00’da Kiel’deydik.

Gezimizi 10 gün boyunca her gün farklı bir ÅŸehirde kalmak üzere planladık. Rotamızı Berlin, Dresden, Würzburg, Münih, Schwangau, Baden-Baden, Köln, Hamburg olarak düşündük. Yanımızda Rick Steves’in Almanya kitabı, içinde günlük rota bilgilerimizin ve otel rezervasyonlarımızın bulunduÄŸu dosyamız ve GPS’imizle Kiel’den Berlin’e yola çıkarak Almanya turumuza resmi olarak baÅŸlamış olduk.

berlin-1

berlin-2

Berlin’e öğlen vardık, otele yerleÅŸip hemen ÅŸehir merkezine gittik. 24 saatte görebileceÄŸimiz ÅŸeylerin çok sınırlı olduÄŸunu biliyorduk, fakat bu gezideki amacımız Almanya’nın kuzeyinden güneyine, doÄŸusundan batısına, ÅŸehirleri, kasabaları, doÄŸası ve tarihiyle ilgili genel bir izlenim edinmekti. Bu yüzden vaktimizin çoÄŸunu sokaklarda dolaşıp ÅŸehrin havasını solumakla geçirdik. Berlin’in merkezindeki en ünlü yapılarını gördük, ÅŸehirde yürüyüş yaptık, yorulunca akÅŸam yemeÄŸimizi yiyip yeniden otele döndük.

berlin-3
(Tiergarten)

berlin-4
(Reichstag Binası)

berlin-6

berlin-7
(Brandenburg Kapısı)

berlin-8
(Ampelmann, trafik lambalarının DoÄŸu Almanya’dan kalan adamı)

berlin-9
(Berlin Katedrali)

berlin-10
(Altes Müzesi)

Ertesi gün Brelin’de öğleden sonraya kadar zamanımız vardı. Sabah Berlin’de yaÅŸayan kuzenim Vincent ve onun kız arkadaşıyla buluÅŸup kahvaltı yaptık. Åžansımızdan havanın çok güzel olduÄŸunu, normalde bu zamanlar Berlin’in daha serin olduÄŸunu söylediler. Bunu fırsat bilip açık havada çok güzel bir kafede oturduk.

berlin-11

berlin-12

berlin-13

Onlardan ayrıldıktan sonra ÅŸehirde geçirebileceÄŸimiz bir kaç saatimiz daha vardı. Biz de Kreuzberg bölgesini görmeye gittik. Bu bölgede pek çok bar, cafe, restoran bulunuyor. Bir de göçmenlerin yoÄŸunlukla yaÅŸadığı bir bölge olduÄŸundan kendimizi bir an Türkiye’de gibi hissettik :)

berlin-14

berlin-15
(Bit pazarındaki Playmobil adamları)

berlin-16

berlin-17

Berlin’in bir güne sığmayacağını önceden biliyorduk. Åžehirde göremediÄŸimiz pek çok yerde aklımız kaldı. Burada Göteborg’dan direk uçak olduÄŸu için bir gün özel olarak geliriz diye düşünüp dert etmedik. Öğlenden sonra arabamıza atlayıp Dresden’e doÄŸru yola çıktık.