Almanya Yolculuğumuz – Hamburg

Rick Steves’in kitabında bahsettiği gibi Hamburg bir Alman şehrinden çok bir İskandinav, hatta İngiliz şehrini anımsatıyor. Sanırım biz de bu yüzden kendimize yakın bulduk ve gezdiğimiz şehirler arasında en çok burayı beğendik. Yine beni gözlerim kapalı buraya bıraksalar Danimarka’da olduğumu tahmin edebilirdim.

Hamburg’a cumartesi akşam vardık. Her şehirde olduğu gibi burada da ilk gün ancak şehir merkezine gidip akşam yemeği yiyecek vaktimiz vardı. Ertesi sabah Almanya gezisi boyunca kaldığımız 8. otelden ayrılıp eşyalarımızı arabaya yerleştirdik ve şehri keşfe çıktık. Ne yazık ki pazar günü olduğu için etraf çok sakin ve her yer kapalıydı. Şehrin hareketini kaçırdık, ama bu bize sakince şehri izleme fırsatı verdi.

hamburg-2

hamburg-7

hamburg-8

hamburg-9

Almanya gezisi için önceden planladığımız ve bilet aldığımız yalnızca bir şey vardı, o da Hamburg’daki Miniatur Wunderland müzesiydi. Burası dünyadaki en büyük model tren yolu müzesi. 2000 yılında yapımına başladıkları maketlerle şu an bu tren yolu 15.400 metreye ulaşmış ve içinden geçtiği maket bölgeler şunlar: Orta Almanya, Knuffingen, Avusturya, Hamburg, Amerika, İskandinavya, İsviçre, Knuffingen Havaalanı, İtalya. 2028 yılına kadar 20.000 metreyi bulması planlanan raylar bir kaç sene içinde yapımı tamamlanacak olan Fransa, İngiltere ve Afrika maketlerini de ziyaret edecek.

Müzenin farklı bölümlerinde farklı farklı ülkelerin modellerini görmek gerçekten çok ilginçti. Üstelik bu modellerde yalnızca şehirler, ormanlar, dağlar değil, inanılmaz detaylı olaylar, insanlar, hayvanlar da vardı. Müzede belli aralıklarla ışıklar karartılıyor, modellerdeki aydınlatmalar kullanılarak o yerlerin gece halleri de sergileniyordu.

hamburg-12
(bir konser alanı)

hamburg-13

hamburg-14

hamburg-15
(havaalanı modelinde uçakların iniş kalkışlarını izlemek mümkündü)

hamburg-16

hamburg-10

hamburg-11
(gece bir festival alanı)

Hamburg’dan geriye en çok hatırladığım yer pazar sakinliğindeki sokakları ve bu müze oldu. O akşam yola ilk başladığımız şehir olan Kiel’e gidip bizi Göteborg’a getirecek olan Stenaline gemisine bindik.

Ne zamandır yapmak istediğimiz bu tatil çok yorucu olmasına rağmen çok ama çok güzeldi. Hiçbir şehri detaylı gezemedik ama Almanya’nın farklı bölgeleri hakkında bir fikir edindik ve yeniden görmeye değer bulduğumuz yerleri listemize ekledik. Ekim’le gezmek konusunda da genel olarak bir sıkıntı yaşamadık. Biz onun ihtiyaçlarına, uyku saatine, yemek saatine göre planımızı yapınca, o da bizimle uyumlu oldu. Ekim büyüyünce bu geziyi hatırlamayacak ama biz onun için çok güzel hatıralar biriktirdik.

1. Yolda olmak isimli sitedeki bir yazınızdan ulaştım buraya. Hayatımın bir döneminde bende sizin gibi çok yeri gezdim dolaştım. Yeni diller öğrendim. Bu eğlencem bana bir iş olarak geri döndü. Tercüme işleri ile uğraşıyorum şimdi. Uzun lafın kısası, birçok yazınızı iç çekerek okudum. Daha önce gezdiğim bazı yerleri de satırlar arasında görünce hüzünlendim. Paylaşımlarınıza ve gezmeye devam edin derim. Çünkü o günlerimi çok özlüyorum. Siz peşini bırakmayın.

Cevap

• Merhaba, cok tesekkur ederim yorumunuz icin. Cok iyi anliyorum ne hissettiginizi. Umuyorum ayni heyecanla gezmeye devam ederiz her zaman. Islerinizde kolayliklar dilerim, sevgiler.