Almanya Yolculuğumuz – Münih

Almanya gezimizin dördüncü gününde uzun bir yolculuk sonrası önce Augsburg’a uğrayıp, orada bu blog sayesinde tanıştığım ve uzun süredir yazıştığım Elif ve Ekim’le yaşıt oğlu Mete ile görüştük. Bize Augsburg’u gezdirdiler ve oranın da yaşanabilecek çok güzel bir Alman şehri olduğuna karar verdik. Onlardan bir türlü ayrılamadığımız için akşam geç saatte Münih’e vardık.

Bu gezi için rotamızı yola çıkmadan bir kaç gün önce kesinleştirip, otelleri o zaman ayırttığımız için, Münih’teki Octoberfest’in hemen öncesine denk geldiğimizden ancak şehrin dışında bir otel bulabilmiştik. Arabamız olduğu için bunu dert etmedik. Ertesi sabah şehir merkezine gidip arabayı bir otoparka bıraktık ve Münih’i gezmeye başladık.

Münih’in merkezini çok sevdim. Her yer çok canlıydı ve etraf bir sürü kafe, restoranla doluydu. Almanya’nın geneli bize İsveç’e göre çok daha canlı geldiğinden, bu kadar çok yemek yenilecek yeri çevremizde görmek bizi sürekli şaşırttı sanırım.

Şehir merkezinden sonra, Münih’ten ayrılmadan önce görmek istediğimiz iki yere gittik; BMW müzesi ve Olimpiyat Parkı.

BMW Müzesi benim hayal ettiğimden çok daha güzeldi. ‘Salata Kasesi’ olarak da anılan (alt fotoğrafta) binada BMW’nin en eskisinden yenisine 125 ikonik araba ve motorları sergileniyor.

munih-2

munih-3

munih-4

Almanya gezimiz boyunca şansımıza hava her gün çok güzeldi. BMZ Müzesi’nin hemen karşısındaki Olimpiyat Parkı’na girdiğimizde yine boyut değiştirmiş gibi hissettik; yemyeşil çimler, ve göllerle park çok dingin ve huzurlu görünüyordu.

1972 yılındaki Olimpiyatlar için düzenlenmiş bu büyük parkta o zamandan beri kültürel ve sosyal etkinlikler devam ediyor. Güze havada parkta yürüyüş yapıp, bir restoranın bahçesinde öğle yemeğimizi yedikten sonra yeniden yola çıkmaya hazırdık.