Almanya YolculuÄŸumuz – Münih

Almanya gezimizin dördüncü gününde uzun bir yolculuk sonrası önce Augsburg’a uÄŸrayıp, orada bu blog sayesinde tanıştığım ve uzun süredir yazıştığım Elif ve Ekim’le yaşıt oÄŸlu Mete ile görüştük. Bize Augsburg’u gezdirdiler ve oranın da yaÅŸanabilecek çok güzel bir Alman ÅŸehri olduÄŸuna karar verdik. Onlardan bir türlü ayrılamadığımız için akÅŸam geç saatte Münih’e vardık.

Bu gezi için rotamızı yola çıkmadan bir kaç gün önce kesinleÅŸtirip, otelleri o zaman ayırttığımız için, Münih’teki Octoberfest’in hemen öncesine denk geldiÄŸimizden ancak ÅŸehrin dışında bir otel bulabilmiÅŸtik. Arabamız olduÄŸu için bunu dert etmedik. Ertesi sabah ÅŸehir merkezine gidip arabayı bir otoparka bıraktık ve Münih’i gezmeye baÅŸladık.

Münih’in merkezini çok sevdim. Her yer çok canlıydı ve etraf bir sürü kafe, restoranla doluydu. Almanya’nın geneli bize Ä°sveç’e göre çok daha canlı geldiÄŸinden, bu kadar çok yemek yenilecek yeri çevremizde görmek bizi sürekli ÅŸaşırttı sanırım.

Åžehir merkezinden sonra, Münih’ten ayrılmadan önce görmek istediÄŸimiz iki yere gittik; BMW müzesi ve Olimpiyat Parkı.

BMW Müzesi benim hayal ettiÄŸimden çok daha güzeldi. ‘Salata Kasesi’ olarak da anılan (alt fotoÄŸrafta) binada BMW’nin en eskisinden yenisine 125 ikonik araba ve motorları sergileniyor.

munih-2

munih-3

munih-4

Almanya gezimiz boyunca ÅŸansımıza hava her gün çok güzeldi. BMZ Müzesi’nin hemen karşısındaki Olimpiyat Parkı’na girdiÄŸimizde yine boyut deÄŸiÅŸtirmiÅŸ gibi hissettik; yemyeÅŸil çimler, ve göllerle park çok dingin ve huzurlu görünüyordu.

1972 yılındaki Olimpiyatlar için düzenlenmiş bu büyük parkta o zamandan beri kültürel ve sosyal etkinlikler devam ediyor. Güze havada parkta yürüyüş yapıp, bir restoranın bahçesinde öğle yemeğimizi yedikten sonra yeniden yola çıkmaya hazırdık.