Almanya YolculuÄŸumuz – Schwangau ve Masalsı Åžatolar

Almanya gezimizden hatırladığım en etkileyici yeri sorsanız kesinlikle burası olduÄŸunu söylerim. Münih’ten ayrıldıktan sonra Romantik Yol’a geri döndük. Bu yolun sonunda görmek için can attığımız iki ÅŸato vardı: Neuschwanstein ve Hohenschwangau. Buraları gezebilmek için romantik yolun son noktası olan Füssen civarında bir yerlerde kalmamız gerekiyordu. Kalacak en uygun oteli Schwangau diye bir kasabada bulmuÅŸtuk. Romantik yolda ilerlerken güneye indikçe, Avusturya sınırına yaklaşıyorduk. Yer ÅŸekilleri farklılık göstermeye, karşımıza yüksek daÄŸlar, uçsuz bucaksız çimler ve ormanlar çıkmaya baÅŸlamıştı. 3.200 nüfuslu bu küçük kasabadan özel bir beklentimiz yoktu, ama kasabaya vardığımızda sanki eski bir Alman masalında gibi hissettik kendimizi. Yer ayırttığımız otel geleneksel Bavyera elbiseli garsonların servis yaptığı bir restorana sahip, eski ama çok klasik ve inanılmaz çekici bir yerdi.

schwangau-1

schwangau-4
(otelimizden manzara, ve ertesi gün gideceğimiz şatolardan biri olan Neuschwanstein)

Odamıza yerleÅŸtikten sonra hava kararmadan kasabada yürüyüşe çıktık. Hava hafif serin ama üşütmüyordu, gün batmak üzere olduÄŸu için havanın rengi çok net, ve kasaba çok sakin olduÄŸu için her ÅŸey çok dingin görünüyordu. Sanki kasabada hareket eden tek canlılar bizlerdik. Evlerinin bahçesinde iÅŸ yapan bir kaç kiÅŸi görüp selam verince masalda olmadığımızı anladık. Takip ettiÄŸimiz bir yolun üzerinde ‘göle gider’ iÅŸareti görünce bu yolu takip etmeden edemedik. Yolun sonunda vardığımızda karşımıza çıkan göl manzarası çok ama çok güzeldi.

schwangau-2

schwangau-3
(Kasabanın turizm danışma merkezi ve belediyesi)

schwangau-5

schwangau-6

schwangau-7

schwangau-8

Yürüyüş sonrası akÅŸam yemeÄŸimizi otelin restoranında, aynı masayı paylaÅŸtığımız yaÅŸlı bir Alman çiftle sohbet ederek yedik. Ä°sveç’ten oraya kadar arabayla geldiÄŸimize inanamadılar :)

Ertesi sabah kahvaltı sonrası otelden ayrılıp ÅŸatoların olduÄŸu merkeze gittik. Burası Güney Almanya’nın çok turist çeken yerlerinden biri olduÄŸu için ÅŸatoların bilet kuyruÄŸu hayli uzundu. Ben Ekim’le oralarda dolaşırken Barış biletlerimiz aldı. Åžatoların içini rehberli turlarla gezmek zorunluydu. Yarım saatlik bu turlar, yoÄŸunluÄŸunu dengelemek için belli saatlerde baÅŸlıyordu. Biz biletlerimizi önce daha alçakta konumlanan Hohenschwangau’yu gezmek üzere ayarladık.

Şatolar (özellikle Neuschwanstein) epey yüksekte olduğu için buralara çıkmak için üç yol vardı: patikadan yürüyerek, at arabasıyla ve otobüsle. Biz bebek arabasıyla olduğumuz için at arabası ve otobüs bize yürümekten daha zor göründü. O yüzden kolları sıvayıp Hohenschwangau için yola koyulduk. Patika yokuş yukarı olduğu için hızımız yavaştı, fakat yürüdüğümüz orman yolu çok ama çok güzeldi. Yaklaşık 20 dakika sonra şatoya vardık. Bu sırada Ekim uyumuştu ve turumuza daha 50 dakika vardı. Bunu fırsat bilip şatonun bahçesinde dinlendik.

schwangau-9
(Hohenschwangau)

schwangau-10

schwangau-11

Kayıtlarda adından ilk defa 12. yüzyılda bahsedilen ve 18. yüzyıla kadar çeÅŸitli savaÅŸlar sonunda harabeye dönen Hohenschwangau ÅŸatosu, krallığı sırasında Bavyera kralı 2. Maximillian tarafından orijinal planına göre yeniden inÅŸa ettirilmiÅŸ. Bavyera kralı 2.Ludwig’in çocukluÄŸunu bu ÅŸatoda geçirmiÅŸ.

schwangau-12
(Hohenschwangau’dan manzara)

18 yaşında babasının ölümüyle tahtı devralan Ludwig’in hayali hep daha yüksekte, daha masalsı bir ÅŸatoda yaÅŸamakmış. İşte bu yüzden 1869 yılında, olmasını hayal ettiÄŸi yerde Neuschwanstein ÅŸatosunun inÅŸasını baÅŸlatmış. Bavyera halkının parası deÄŸil, kendi parasıyla yaptırdığı bu romantik ÅŸato, kralın Wagner hayranlığı sebebiyle onun operalarından esinlenerek dekore edilmiÅŸ. BaÅŸka ÅŸatolar de inÅŸa ettirmeye baÅŸlayan, bunlar için çok fazla para harcayan ve bu sırada Bavyera’nın kötüye giden ekonomik durumunu görmezden gelen Ludwig’in adı ‘deli kral’a çıkmış. Hayatı boyunca hayalini kurduÄŸu Neuschwanstein ÅŸatosunun yapımı tamamlanmadan, orada yalnızca 11 gün kaldıktan sonra bir gece doktoruyla beraber çıktığı yürüyüşte gizemli bir ÅŸekilde kaybolmuÅŸ. YoÄŸun yaÄŸmur sonrası, ertesi gün doktorunun ve Ludwig’in cansız bedenleri Starnberg gölü kenarında bulunmuÅŸ.

Ludwig’in ölümünden sonra bu ÅŸato çok fazla ilgi görmeye baÅŸlamış. Bugün bu ÅŸatonun dünyanın her yerinden ziyaretçi akınına uÄŸramasının sebebi yalnızca masalsı neo-romantik görüntüsü deÄŸil, Bavyera’nın deli kralı Ludwig’in hayatı ve ölümüdür diye düşünüyorum.

Neuschwanstein ÅŸatosu eski gibi görünse de neredeyse Eiffel Kulesi ile aynı yaÅŸta. Ä°kinci Dünya Savaşı sırasında Naziler tarafından kaçırılan sanat eserlerinin saklandığı bu ÅŸatodan, savaÅŸ sonunda 49 tane tren vagonunu dolduracak kadar çok sanat eseri çıkarılıp tekrar ait oldukları yerlere yollanmış (The Monuments Man filminde bu konu iÅŸleniyor). Aynı zamanda bu ÅŸatonun Disney’in Uyuyan Güzel Åžatosu’na da ilham verdiÄŸi söyleniyor.

O güne dönecek olursak…

Hohenschwangau tur saatimiz geldiÄŸinde Ekim hala uyuyordu. Bebek arabasını ÅŸato dışında bırakmamız gerektiÄŸi için, Ekim’i uyandırıp kanguruya baÄŸladık. Tabi ki her çocuk gibi uyandırılmaktan hoÅŸlanmadığı için, uykusunu alamadığı için ÅŸatoya girer girmez mızırdanmaya baÅŸladı. Tur 15-20 kiÅŸiden oluÅŸuyordu. Rehberimiz bizi tek tek ÅŸato odalarını anlatıyordu. Ekim durmayıp aÄŸlamaya baÅŸlayınca ikinci odadan sonra, Ekim’in ve gezen diÄŸer insanların huzuru için rehberden izin alıp turdan ayrıldık.

Şatoya çıktığımız yoldan geri inip merkeze vardığımızda hava serinlemiş, hafiften yağmur başlamıştı. Neuschwanstein şatosuna çıkan yol yürüyerek 50 dakika sürüyordu ve saat neredeyse öğleden sonra 3 olmuştu. Bir yandan Ekim huysuzlanıyordu, bir yandan da aha arabayla bir sonraki şehre gidecek bir kaç saatlik yolumuz vardı. O noktada mantıklı bir karar vermemiz gerekiyordu, ve biz o şartlara göre mantıklı olan kararı verdik: Neuschwanstein şatosunu iptal edip arabaya döndük :(

Böylece güzelim iki ÅŸatodan yalnızca Hohenschwangau’nun iki odasını görüp Schwangau’dan ayrıldık. Bu konuda ne mi yapacağız? Tabi ki bir gün oraya yeniden gideceÄŸiz.