Viyana

Viyana, ah güzel Viyana! Üç sene önce Viyana’da geçirdiğimiz bir haftayı, o zaman kış olmasına rağmen hep çok güzel hatırladım. Bu sene şehri bir de yazın gördük ve şimdi bu satırları yazarken bile özlüyorum Viyana’yı.

Prag sonrası ve Budapeşte öncesi, tatilimizin üç gününü Viyana’ya ayırmaya karar verdik. Barış’la ben önceki gelişimizde her yeri sindire sindire gezdiğimiz için bu sefer şehrin aklımızda yer eden bölgelerini ve gitmeye doyamadığımız kafelerini yeniden görmek istiyorduk. Viyana’da kaldığımız otel müzeler bölgesinde olduğundan her yeri yürüyerek gezebildik.

İlk günümüzde otele yerleştikten sonra bir şeyler atıştırmak için belediye binasının bahçesine kurulan, her ülkeden değişik yemeklerin satıldığı büfelerin olduğu yere gittik. Bu alanda Euro2016 maçları için bir de dev ekran kurulmuştu. Bu yemek şenliğini ilk başta turnuva için kuruldu sandık, fakat her yaz yapılan bir şeymiş. Güzel havada bahçede bira yudumlamak bizi kendimize getirdi (ve her zaman olduğu gibi ‘Göteborg’da hiç böyle şeyler yok’ diye hayıflandırdı). Hava kararınca otelimizin olduğu müzeler bölgesine geri döndük ve otel öncesi Viyana’da yaşayan arkadaşımız Şefkat’le müze alanında bir şeyler içip, ondan ertesi gün ne yapabileceğimizle ilgili fikir aldık.

viyana - 20
(müzeler bölgesindeki modern sanat müzesi Mumok)

viyana - 21
(müzeler bölgesindeki Leopold Müzesi)

viyana - 1

İkinci gün sabah kahvaltı için ünlü Naschmarkt’a gittik. Burası uzunbir alan boyunca sağlı sollu restoran, kafe, manav ve şarküterilerin sıralandığı tarihi bir pazar yeri. Kendimize güzel bir yer ararken tesadüfen Şefkat’in bizi önceki gezimizde getirdiği, kahvaltısını unutamadığımız, Türklerin işlettiği kafeyi bulduk ve oraya oturduk.

viyana - 3

viyana - 5

Uzun uzun yaptığımız, neredeyse öğle sonrasına sarkan kahvaltıımızdan sonra Schönbrunn Sarayı’na gittik. Sık sık ihtiyaçlarını karşılamak için mola verdiğimizden iki bebekle gezme hızımız epey yavaştı. Bu yüzden saray sonrası çok yorulmuştuk ve artık akşam yemeği vaktinin geldiğine karar verdik. Hem önceden geldiğimiz, hem de Tripadvisor’da ününü duyduğumuz bar 1516‘ya ‘bebeklerle gidilir mi?’ diye düşünürken yolumuzu önünden geçirdik ve bahçesinde yer olduğunu görünce, hemen bebek arabalarına uygun bir masa bulup yerleştik. Burası kesinlikle içtiğim en güzel biralardan bir kaçına sahip bir yer, Viyana’ya gidenler kaçırmasın!

viyana - 6

viyana - 22

Viyana’daki son günümüzü müzelere ve kafelere ayırdık. İlk durağımız otelimizin karşı sokağında olan Doğa Tarihi Müzesi ve Sanat Tarihi Müzesi oldu. Sanat Tarihi Müzesi’ni önceki gelişimde de çok sevmiştim, fakat kısıtlı zamanımız sebebiyle Modern Sanat Müzesi’ni Doğa Tarihi Müzesi’ne tercih edip orayı atlamıştım. Bu iki müze de birbirinin aynı olan büyük tarihi binaları ve zengin koleksiyonlarıyla görülmeye değer.

viyana - 7
(bedava içme suyu bulunca sevinen ben)

Akşam üzeri şehir merkezinde yürüyüş yaptık ve tarihi Spanish Riding School (İspanyol binicilik okulu)’un bahçesinde güneşin güzel açısından yararlanıp bol bol fotoğraf çektik.

viyana - 8

viyana - 14

viyana - 15

viyana - 16

Spanish Riding School’un diğer kapısından çıktığımızda kendimizi Viyana Milli Kütüphanesi’nin önünde bulduk. Güneş batmak üzereydi ve kütüphanenin önündeki çim alan bizi adeta oturmaya davet etiyordu :) Buraya yayılıp, Ekim’i de çimlere bırakıp güneş batana kadar dinlendik ve oyun oynadık.

viyana - 17

viyana - 18

Son akşamımızı bir kaç kafe ziyaretliyle bitirip, ertesi günkü Budapeşte trenimize zamanında yetişebilmek için eşya toparlamaya otelimize döndük.

Viyana’yı bu sene daha da çok sevdik. Hava İsveç’in yaz ortalamasından epey daha sıcaktı, şehir çok canlı, insanlar çok sıcakkanlı ve yemekler çok güzeldi. Geçen geldiğimizde bu şehri bir gün yeniden göreceğimden emindim, fakat şimdi yeniden gitmek için can atıyorum.

viyana - 19

1. Bebeğiniz çok tatlı maşallah, emzirirken alkolsüz bira mı kullanıyorsunuz? Yoksa, biranıın bir etkisi yok mu?

Cevap

• Merhaba, malesef Ekim 6-7 aydan sonra emmeyi birakti. Artik emzirmedigim icin bira icebiliyorum. Emzirirken yalnizca tadina baktigim zamanlar olmustu. Sevgiler.

2. Anladım, teşekkürler yanıt için. Bilmediğim için sormuştum, bana uzak konular :-) Yazılarınızı takip ediyorum. Selamlar.

3. Merhaba!

Biz de eşimle şubat ayı için Viyana-Prag gezmeyi düşünüyoruz oğlumuzla, o dönemde bizimki de 10 aylık olacak. Soğuğundan korkuyorum biraz :) bir de bebek beslenmesinden. Sonuçta orada da yaşayan bebekler var :) elbet yiyecek birşeyler bulurum bebegime. Şu an sadece anne sütüyle beslendiği için ne yer ne içer bu çocuk kestiremiyorum da tabii konuya uzağım henüz :) Ekim’in beslenmesinde nelere dikkat ettiniz, ayrıca yemek hazırladınız mı, mama tarzı şeyler götürdünüz mü, tavsiyelerinizi almak isterim :)

Cevap

• Merhaba! Simdiden bebeginizin 10 aylik halini ongormek cok zor :) Biz yanimizda kavanoz mamalardan da goturmustuk, ve gittigimiz sehirlerde de bulduk ayni mamalardan. Bazen disarda bizim yedigimiz sandoviclerin ona uygun kisimlarindan yedirdik, peynir ekmek gibi. Onun disinda Prag’daki evde marketten bir seyler alip mutfakta yemek yaptim Ekim icin. Siz de ev kiralayacaksaniz mutfagindan yararlanabilirsiniz. Simdiden iyi tatiller dilerim. Sevgiler

4. Biz de 2016 ağustosta Viyana-Budapeşte-Prag-Bratislava ve Dresden’i kapsayan bir gezi yaptık eşimle. Bi ay sonra bir tıp kongresi için Viyana’ya tekrar döndüm ve airbnb’den ev kiralayarak b,r hafta Viyana’yı keyfince dolaştım. Şimdi fotoğraflarınızı görünce içim eridi. Viyana’ya gidipte Demel Pastanesi’nde Apple Strudel yemeden dönmediniz umarım. Bir tatlısını daha çok methetmişlerdi sanırım Cafe Sarcher’de aynı isimli tatlıydı ama biz pek sevemedik. Prag’da astronomi kulesine yakın bir barda orta avrupa gecesine katılmıştık, inanılmaz eğlenceliydi. Unuttuğumu sandığım anılarımı paylaştığınız fotoğraflarla şu an tekrar gün yüzüne çıkardınız :) Bu arada çocuğum olsa 2 yaşına gelinceye kadar yurt dışına çıkamam diyordum ama her şeyi öylesine kolay ve doğal bir süreçmiş gibi anlatıyorsunuz ki, çocukla yurt dışına çıkmak artık o kadar endişelendirici gelmiyor :)

• Merhaba, cok tesekkur ederim mesajiniz icin. Demel’de yiyemedim ne yazik ki, yer bulamamistik. Bir dahaki sefere artik :) Cocukla gezmekten hic korkmayin, sadece biraz daha dikkatli planlama ve biraz da lojistik gerektiriyor :) sevgiler