Viyana

Viyana, ah güzel Viyana! Üç sene önce Viyana’da geçirdiÄŸimiz bir haftayı, o zaman kış olmasına raÄŸmen hep çok güzel hatırladım. Bu sene ÅŸehri bir de yazın gördük ve ÅŸimdi bu satırları yazarken bile özlüyorum Viyana’yı.

Prag sonrası ve BudapeÅŸte öncesi, tatilimizin üç gününü Viyana’ya ayırmaya karar verdik. Barış’la ben önceki geliÅŸimizde her yeri sindire sindire gezdiÄŸimiz için bu sefer ÅŸehrin aklımızda yer eden bölgelerini ve gitmeye doyamadığımız kafelerini yeniden görmek istiyorduk. Viyana’da kaldığımız otel müzeler bölgesinde olduÄŸundan her yeri yürüyerek gezebildik.

Ä°lk günümüzde otele yerleÅŸtikten sonra bir ÅŸeyler atıştırmak için belediye binasının bahçesine kurulan, her ülkeden deÄŸiÅŸik yemeklerin satıldığı büfelerin olduÄŸu yere gittik. Bu alanda Euro2016 maçları için bir de dev ekran kurulmuÅŸtu. Bu yemek ÅŸenliÄŸini ilk baÅŸta turnuva için kuruldu sandık, fakat her yaz yapılan bir ÅŸeymiÅŸ. Güzel havada bahçede bira yudumlamak bizi kendimize getirdi (ve her zaman olduÄŸu gibi ‘Göteborg’da hiç böyle ÅŸeyler yok’ diye hayıflandırdı). Hava kararınca otelimizin olduÄŸu müzeler bölgesine geri döndük ve otel öncesi Viyana’da yaÅŸayan arkadaşımız Åžefkat’le müze alanında bir ÅŸeyler içip, ondan ertesi gün ne yapabileceÄŸimizle ilgili fikir aldık.

viyana - 20
(müzeler bölgesindeki modern sanat müzesi Mumok)

viyana - 21
(müzeler bölgesindeki Leopold Müzesi)

viyana - 1

Ä°kinci gün sabah kahvaltı için ünlü Naschmarkt’a gittik. Burası uzunbir alan boyunca saÄŸlı sollu restoran, kafe, manav ve ÅŸarküterilerin sıralandığı tarihi bir pazar yeri. Kendimize güzel bir yer ararken tesadüfen Åžefkat’in bizi önceki gezimizde getirdiÄŸi, kahvaltısını unutamadığımız, Türklerin iÅŸlettiÄŸi kafeyi bulduk ve oraya oturduk.

viyana - 3

viyana - 5

Uzun uzun yaptığımız, neredeyse öğle sonrasına sarkan kahvaltıımızdan sonra Schönbrunn Sarayı’na gittik. Sık sık ihtiyaçlarını karşılamak için mola verdiÄŸimizden iki bebekle gezme hızımız epey yavaÅŸtı. Bu yüzden saray sonrası çok yorulmuÅŸtuk ve artık akÅŸam yemeÄŸi vaktinin geldiÄŸine karar verdik. Hem önceden geldiÄŸimiz, hem de Tripadvisor’da ününü duyduÄŸumuz bar 1516‘ya ‘bebeklerle gidilir mi?’ diye düşünürken yolumuzu önünden geçirdik ve bahçesinde yer olduÄŸunu görünce, hemen bebek arabalarına uygun bir masa bulup yerleÅŸtik. Burası kesinlikle içtiÄŸim en güzel biralardan bir kaçına sahip bir yer, Viyana’ya gidenler kaçırmasın!

viyana - 6

viyana - 22

Viyana’daki son günümüzü müzelere ve kafelere ayırdık. Ä°lk durağımız otelimizin karşı sokağında olan DoÄŸa Tarihi Müzesi ve Sanat Tarihi Müzesi oldu. Sanat Tarihi Müzesi’ni önceki geliÅŸimde de çok sevmiÅŸtim, fakat kısıtlı zamanımız sebebiyle Modern Sanat Müzesi’ni DoÄŸa Tarihi Müzesi’ne tercih edip orayı atlamıştım. Bu iki müze de birbirinin aynı olan büyük tarihi binaları ve zengin koleksiyonlarıyla görülmeye deÄŸer.

viyana - 7
(bedava içme suyu bulunca sevinen ben)

AkÅŸam üzeri ÅŸehir merkezinde yürüyüş yaptık ve tarihi Spanish Riding School (Ä°spanyol binicilik okulu)’un bahçesinde güneÅŸin güzel açısından yararlanıp bol bol fotoÄŸraf çektik.

viyana - 8

viyana - 14

viyana - 15

viyana - 16

Spanish Riding School’un diÄŸer kapısından çıktığımızda kendimizi Viyana Milli Kütüphanesi’nin önünde bulduk. GüneÅŸ batmak üzereydi ve kütüphanenin önündeki çim alan bizi adeta oturmaya davet etiyordu :) Buraya yayılıp, Ekim’i de çimlere bırakıp güneÅŸ batana kadar dinlendik ve oyun oynadık.

viyana - 17

viyana - 18

Son akşamımızı bir kaç kafe ziyaretliyle bitirip, ertesi günkü Budapeşte trenimize zamanında yetişebilmek için eşya toparlamaya otelimize döndük.

Viyana’yı bu sene daha da çok sevdik. Hava Ä°sveç’in yaz ortalamasından epey daha sıcaktı, ÅŸehir çok canlı, insanlar çok sıcakkanlı ve yemekler çok güzeldi. Geçen geldiÄŸimizde bu ÅŸehri bir gün yeniden göreceÄŸimden emindim, fakat ÅŸimdi yeniden gitmek için can atıyorum.

viyana - 19

1. Bebeğiniz çok tatlı maşallah, emzirirken alkolsüz bira mı kullanıyorsunuz? Yoksa, biranıın bir etkisi yok mu?

Cevap

• Merhaba, malesef Ekim 6-7 aydan sonra emmeyi birakti. Artik emzirmedigim icin bira icebiliyorum. Emzirirken yalnizca tadina baktigim zamanlar olmustu. Sevgiler.

2. Anladım, teşekkürler yanıt için. Bilmediğim için sormuştum, bana uzak konular :-) Yazılarınızı takip ediyorum. Selamlar.

3. Merhaba!

Biz de eÅŸimle ÅŸubat ayı için Viyana-Prag gezmeyi düşünüyoruz oÄŸlumuzla, o dönemde bizimki de 10 aylık olacak. SoÄŸuÄŸundan korkuyorum biraz :) bir de bebek beslenmesinden. Sonuçta orada da yaÅŸayan bebekler var :) elbet yiyecek birÅŸeyler bulurum bebegime. Åžu an sadece anne sütüyle beslendiÄŸi için ne yer ne içer bu çocuk kestiremiyorum da tabii konuya uzağım henüz :) Ekim’in beslenmesinde nelere dikkat ettiniz, ayrıca yemek hazırladınız mı, mama tarzı ÅŸeyler götürdünüz mü, tavsiyelerinizi almak isterim :)

Cevap

• Merhaba! Simdiden bebeginizin 10 aylik halini ongormek cok zor :) Biz yanimizda kavanoz mamalardan da goturmustuk, ve gittigimiz sehirlerde de bulduk ayni mamalardan. Bazen disarda bizim yedigimiz sandoviclerin ona uygun kisimlarindan yedirdik, peynir ekmek gibi. Onun disinda Prag’daki evde marketten bir seyler alip mutfakta yemek yaptim Ekim icin. Siz de ev kiralayacaksaniz mutfagindan yararlanabilirsiniz. Simdiden iyi tatiller dilerim. Sevgiler

4. Biz de 2016 aÄŸustosta Viyana-BudapeÅŸte-Prag-Bratislava ve Dresden’i kapsayan bir gezi yaptık eÅŸimle. Bi ay sonra bir tıp kongresi için Viyana’ya tekrar döndüm ve airbnb’den ev kiralayarak b,r hafta Viyana’yı keyfince dolaÅŸtım. Åžimdi fotoÄŸraflarınızı görünce içim eridi. Viyana’ya gidipte Demel Pastanesi’nde Apple Strudel yemeden dönmediniz umarım. Bir tatlısını daha çok methetmiÅŸlerdi sanırım Cafe Sarcher’de aynı isimli tatlıydı ama biz pek sevemedik. Prag’da astronomi kulesine yakın bir barda orta avrupa gecesine katılmıştık, inanılmaz eÄŸlenceliydi. UnuttuÄŸumu sandığım anılarımı paylaÅŸtığınız fotoÄŸraflarla ÅŸu an tekrar gün yüzüne çıkardınız :) Bu arada çocuÄŸum olsa 2 yaşına gelinceye kadar yurt dışına çıkamam diyordum ama her ÅŸeyi öylesine kolay ve doÄŸal bir süreçmiÅŸ gibi anlatıyorsunuz ki, çocukla yurt dışına çıkmak artık o kadar endiÅŸelendirici gelmiyor :)

• Merhaba, cok tesekkur ederim mesajiniz icin. Demel’de yiyemedim ne yazik ki, yer bulamamistik. Bir dahaki sefere artik :) Cocukla gezmekten hic korkmayin, sadece biraz daha dikkatli planlama ve biraz da lojistik gerektiriyor :) sevgiler