Brugge

Bugüne kadar gördüğüm şehirler arasında beni en çok etkileyen yerleri sorsalar, adım attığım andan itibaren zaman ve gerçeklik mefhumunu yitirdiğim Brugge’ü en üst sıraya koyarım (bir de Venedik). 2. Dünya Savaşı’nda hiç yara almayan ve Ortaçağ’dan beri aynı sınırları koruyan bu şehrin büyüsünün sebebi de bunlar sanırım.

Brugges - 1

Brugge gezimize, bize şehir hakkında biraz fikir vereceği için kanal turuyla başladık. Dar sokaklarda karşımıza çıkan çekici bir iskeleden (alttaki fotoğraf) küçük bir bota bindik ve kendimizi şehrin güzelliğine bıraktık.

Brugges - 2

Brugges - 3

Brugges - 4

Brugges - 5

Brugges - 6

Brugges - 7

Brugges - 9

Kanal turunun en güzel anlarından biri Brugge’ün meşhur pencere önü köpeği Fidel’i gördüğümüz andı. Bir pansiyonun köpeği olan Fidel’in hep o camın önünde yattığını ve kanalı izlediğini daha önce okumuştum. Hatta In Bruges filminin sahnelerinde bile Fidel’i izlemiştim. Biz oradan geçerken camın önünde olması çok güzel bir sürpriz oldu :)

Brugges - 10

Brugges - 11

Brugges - 12

Brugges - 13

Brugges - 14

Yaklaşık bir saat süren bot turundan sonra, o sırada gözümüze kestirdiğimiz bölgeleri ve sokakları dolaştık. Belçika’nın cezbedici kokan çikolata dükkanlarından biraz alışveriş yaptık ve şehrin ünlü meydanına vardık.

Brugges - 15

Brugges - 16

Brugges - 17
(önünden geçtiğimiz bir otelin bahçesi)

Brugges - 18

Brugges - 19

Meydanda vakit geçirmeden önce Brugge’ün en önemli simgelerinden biri olan çan kulesine (Belfort – yazının ilk fotoğrafında en sağdaki) çıkmaya karar verdik. Kuleye aynı anda yalnızca belli sayıda kişinin çıkmasına izin verdikleri için bir süre sıra bekledik. 366 basamakla çıkılan, 13. yüzyıldan kalma, 83 metre yüksekliğindeki bu kule Brugge’ü izlemek için kesinlikle en güzel yerlerden biri.

Brugges - 21

Brugges - 22

Brugges - 20

Kuleye çıkmak için sırada beklerken kan ter içinde inenleri görünce gözümüz korkmuştu, fakat kondisyonumuz iyi olduğu için, inen ve çıkanların aynı anda geçtikleri merdivenlerin dar olması dışında hiç zorlanmadık. Merdivenler gözünüzü korkutmasın, Brugge’ü ziyaret ederseniz bu kulenin tepesine mutlaka çıkıp şehri bir de oradan görün.

Brugges - 23

Brugges - 24

Brugges - 25

Günümüzün geri kalanında bıkmadan yorulmadan Brugge’ün ortaçağ sokaklarında dolaştık. Sanırım Brugge de anlatılmayıp yaşanacak şehirlerden biri. Bunun için bu yazıda yazmaktan çok fotoğraf paylaşmak istedim. Yolunuz Belçika’ya düşerse ne yapıp edin ve bu şehri günübirlik de olsa mutlaka ziyaret edin.

1. Yurtdışında görmeyi en çok istediğim yerlerin başında geliyor Brugge (sonra da Volendam..) Eğer gidersem tavsiyelerine uyacağım. O merdivenler çıkılacak! :) Köpeği de film de görmüştüm, ama ünlü olduğunu bilmiyordum :) Gezi yazılarına bayılıyorum, demiş miydim? :)

Cevap

• Cok tesekkur ederim Sahika, cok mutlu oldum! :) Guzel gezmeler simdiden, o merdivenler degiyor inan.

2. brugge hakkında fikir verecek hiç bir şey yazmamışsınız.bruggede hayata,insanlara,sosyal yaşama,restaurantlara,meydanlara,yemeklere vs dair izlenimlerinizi okumak isterdim.daha önceki gezi yazılarınız tadında olmamış.

• Yorumunuz icin tesekkur ederim Haluk Bey, Brugge’de yalnizca yarim gun gecirdim ve bu yaziyi bol fotografla yayinlamak istedim. Daha detayli bilgiler icin gezi rehberlerine goz atmanizi tavsiye ederim. Sevgiler.

Cevap

3. Son 2 gündür blogundaki yazıları en baştan başladım okuyorum büyük bir dikkatle. Benim için tüm yazıların çok güzel ve samimi, neden öyle bilmiyorum ama çok duru bir anlatımın var. Gezi yazılarını okurken notlar alıyorum kendimce ve Brüksel’in bu kadar güzel bir yer olduğunu hiç bilmezdim, ve tabii ki Gent de öyle çok güzel. Bu iki şehri Çek Cumhuriyeti topraklarında olan Chesky Krumkov şehrine benzettim, onun içinden de ırmaklar geçiyor ve masalsılığı hiç bozulmamış. Prag’a gittiğini biliyorum ama gitmediysen Chesky Krumkov’u da mutlaka öneririm.

• Merhaba Vildan, cok tesekkur ederim mesajin icin :) o sehre gitmedim, ben de orayi not ediyorum o zaman :) sevgiler