Gent

Gent Belçika’nın Flaman bölgesinde, Brugge’le beraber en masalsı, en güzel ortaçağ şehirlerinden biri. Brüksel’den trenle kısa sürede Gent’e vardıktan sonra tramvayla şehir merkezine ulaştık. Şehir merkezindeki yan yana konumlanmış tarihi yapılar ve büyüleyici eski binalar bir anda bize hangi yılda olduğumuzu unutturdu.

Aynı ana cadde üzerinde birbirlerine çok yakın olan, Gent’in en önemli tarihi yapılarından Saint-Nicolas kilisesi, Saint Bavo katedrali (Sint-Baafskathedraal) ve çan kulesi (Belfort) arasından, şehrin genel manzarasını çok merak ettiğimiz için önce en üst katına çıkabileceğimiz kuleyi gözümüze kestirdik.

Gent - 5

1380 yılında yapımı tamamlanan 61 metrelik Belfort (Belfry), 1442 yılında gözetleme kulesi olma görevini Saint-Nicolas kilisesinden devralmış. O zamanlar şehri tehdit eden en büyük felaket yangınlar olduğu için bir görevli her zaman bu kuleden şehri izlermiş ve bu kişi trampet takımıyla beraber şehrin koruyucusu olma ünvanını taşırmış.

Biraz merdiven çıkarak, biraz da asansör yardımıyla hem çan odasına hem de kulenin en tepesindeki gözetleme balkonuna ulaştık. Buradan şehir adeta bir maket gibi görünüyordu. Bu kadar zamandır ayakta kalan binların bu muhteşem görüntüsü bizi çok şaşırttı. Balkonun etrafında tam bir tur yapıp şehrin görebildiğimiz her kısmını inceledik. Manzaradan gözümüzü ayıramadığımız için orada epey vakit geçirdik. Yukarıdan inince görmek istediğimiz yerleri belirleyip kısa bir gezi planı yaptık.

Gent - 1

Gent - 2

Gent - 4
(Belfort’un tepesinden Saint-Nicolas kilisesi görüntüsü)

Kuleden indikten sonra Gent’in ara sokaklarında dolaşmaya başladık. Şehir kanallarla dolu olduğu için, her sokak sonunda bambaşka bir manzaraya varıyorduk.

Gent - 7

Gent - 6

Gent - 13
(Solda Gent kalesi Gravensteen)

Gent kalesiyle ilgili kalenin duvarında okuduğum ve duyduğum hikayelerden biri çok ilginçti. 1960’lı yıllarda üniversiteli gençler kaleye baskın yapıp, kapılarını içerden kilitleyip kaleyi ele geçirmişler. Sebep ise bira fiyatlarındaki artışı protesto etmekmiş (Belçika’da daha büyük problem ne olabilir ki tabi :) !) Bu abluka bir kaç gün sürmüş ve çekişmeler sonucunda öğrenciler haklarını geri kazanıp kuşatmaya son vermişler. (Hatırladığım kadarıyla böyle bir hikayeydi). Sanırım Gent tarihinin en haklı ve eğlenceli kale kuşatma hikayelerinden biri bu olsa gerek.

Gent - 8

Biz de bu hikayenin üzerine denk geldiğimiz bir meydanda bira molası verdik (ben şu an alkol tüketmiyorum ama güzel kokularıyla idare ettim).

Gent - 9

Gent - 10

Gent - 11

Akşam üzeri Brüksel’de yaşayan arkadaşımız Evrim’le onun iş çıkış saatinde Gent’te buluştuk. Bize şehrin keşfetmediğimiz yerlerini gezdirdi. Beraber kanal kenarındaki bir restoranda lezzetli Flaman yemekleri yedik.

Gent - 12

Gent - 14

Yemek sonrası, yine yalnızca o şehri tanıyanların bildikleri likör dükkanları ve barları dolaştık. Bu tur sırasında, doğum ve emzirme dönemi sonrası yeniden alkol tüketebileceğim zaman gelince Belçika’ya kesinlikle tekrar gelmem gerektiğini anladım! Ben içemesem de Barış’ın yeni denediği biraları ‘hayatımın biraları’ diyecek kadar çok sevmesi beni mutlu etti :)

Gent - 15

Gent şehri Belçika gezi planlarınızın üst sıralarında yer almalı. Her şehir için söylediğim gibi burada da turistik yerlerle yetinmeyip, oralı insanları takip edin ve başınızı ilginç gördüğünüz yerlere, değişik barlara ve restoranlara uzatmaktan çekinmeyin. Yalnızca tarihi sokakları dolaşıyor bile olsanız bu şehir sizi çok mutlu edecektir.