Lysekil

Paskalya tatilinde olduğumuz haftasonu araba kiralayıp günü birlik Göteborg’un kuzeyini gezdik. Son varış noktamız Lysekil olsa da oraya varana kadar  geçtiğimiz yollardan çok keyif aldık.

Göteborg’un kuzeyindeki kıyı şeridi küçük adalarla, denizin karaya doğru uzanıp yarım ada haline getirdiği kara parçalarıyla dolu. Bu kara parçalarından birbirlerine ana kara üzerinden dolaşarak gitmek çok zahmetli. Bu yüzen bir kara parçasından diğerine ulaşımı sağlayan küçük feribotlar koymuşlar. Bu feribotlar tamamen ücretsiz (masrafları o bölgeden alınan vergilerle karşılanıyor).

Yolun en sevdiğim kısmı kısa feribot seyahatlerinden sonra yolumuza karadan devam ettiğimiz adalar oldu. O gün hava da güneşli olduğu için deniz manzarası bize baharı iyice hissettirdi. Feribot sonrası gezdiğimiz adalardan birinde denize karşı, camla kaplı güzel bir terası olan bir cafe keşfettik ve bir şeyler atıştırmak için mola verdik. Gezinin en sevdiğim yeri burası oldu :)

Kahve içip, paskalya civcivli pastalarımızı yedikten sonra, kafenin alt katında ikinci el eşyalar sattıklarını farkedip yaklaşık yarım saat de orada harcadım :) Ben her yeri didik didik ettikten sonra, 1964 yılından bir magazin dergisi ve iki minicik seramik kaseyle oradan ayrıldık.

Yine bir vapur ve kısa bir araba yolculuğundan sonra Lysekil‘e ulaştık. Çok güzel ve eski bir sahil kasabası olan Lysekil’e vardığımızda çoktan yorulmuştuk ve oraya varana kadarki kısım bizi fazlasıyla eğlendirmişti.

Henüz hava biraz serin olduğu ve yaz sezonu açılmadığı için Lysekil epey sakindi. Kıyı boyunca yürüyüş yaptık. Kıyı şeridinin sonunda (alttaki iki fotoğraf) ‘Kallbadhus’ (soğuk banyo yeri) denilen, İsveçlilerin çok sevdikleri sauna-soğuk su merkezini gördük. Beyaz binadaki küçük barakaların içleri sauna. İnsanlar saunalarda bir süre ısındıktan sonra soğuk suya atlıyorlar. Ben bunu hiç denemedim ama nasıl hissettireceğini merak ediyorum. O gün bunu yapan kimseyi görmedik ama profesyonel dalış yapan insanlarla karşılaştık. Bu bölge dalış yapmak için de popüler bir yer olsa gerek.

Gezimizi yüksek bir tepelikteki Lysekil kilisesinin bahçesinden kıyı şeridini izleyerek bitirdik ve Göteborg’a geri döndük. Henüz deniz kıyısı kasabalarının sezonu başlamamış da olsa, güneşi ve denizi hissetmek çok iyi geldi. Artık sık sık araba kiralayıp günü birlik geziler yapmaya karar verdik.