Norveç Sınırı – Älgafallet Şelalesi

Geçtiğimiz haftasonu Ahmet’in Volvo’dan aldığı bir test aracını denemek için Ahmet, Gökhan ve ben Göteborg dışında bir yerlere gitmeye karar verdik. Hazır şehirden çıkmışken Norveç sınırına kadar gittik :) Bir buçuk saat yolculuktan sonra, orada Ahmet’in daha önce gördüğünü iddia ettiği bir şelaleyi aramaya koyulduk.

Arabayı küçük bir park yerine parkedip, bilgilendirme notlarını okuyarak şelalenin olduğu bölgeye doğru yürümeye başladık. Hava -7 derece civarındaydı, hepimiz eldiven, atkı, bere, kat kat giyinmiş olmamıza rağmen soğuğu hissediyorduk. Geçmemiz gereken küçük patikanın bazı bölgeleri biriken yağmur sularının donmasıyla, yürümesi hayli zor bir hal almıştı. Bir kaç yeri buzları kırmadan yürümeyi başardık ama daha büyük bir birikinti için etraftan ağaç dalları toplayıp kendimize köprü yapmak zorunda kaldık :)

İsveç’in Norveç sınırındaki 46 metrelik şelalesi Älgafallet’i ağaçların arasında keşfettiğimizde gördüğümüz manzara muhteşemdi. Baharda buranın çok güzel olduğunu söyleseler de, karların ve buzların arasındaki bu şelale bu haliyle de görülmeye değerdi.

Şelalenin aşağıdan bir kaç fotoğrafını çektikten sonra patikayı takip edip tepelere çıktık. Yolun bir kısmını ağaç köklerinin yardımıyla düşmeden çıktıktan sonra, kalan dik kısmı için de o patika için yaptıkları tahta basamakları kullandık. Yukarılara çıktıkça manzara daha da güzelleşiyordu.

Tepelerde şelalenin kaynağına ulaştık, ve tam da İsveç-Norveç sınırındaki köprüye geldik. Üzerinde iki ülkenin bayraklarının asılı olduğu bu köprünün gerçekten de bir tarafı İsveç, diğer tarafı Norveç’ti :)

Gezinin sonlarına doğru çok üşüdük ve yavaş yavaş, fotoğraf çekerek geldiğimiz yolları, bu sefer kayıp düşmekten korkmadan, hızlıca inmeye başladık. Arabaya ulaştığımızda soğuktan el ve ayak parmaklarımı hissetmiyordum ama gördüğümüz manzara ve çektiğimiz fotoğraflar buna değmişti. Sınırdaki dar ve ağaçlı yolları takip ederek yeniden Göteborg’a doğru yola çıktık. O kadar soğuktan sonra ısınmanın verdiği haz, yorgunluk ve açlıkla arabanın arka koltuğunda yarı uyuyarak yolculuğu tamamladım :)