Skatås’ta Trekking

Hava iyice soğudu, artık dışarıda koşu yapmak benim için imkansız hale geldi. Kondisyon için yüzmeye gidiyoruz ama dışarıda spor yapmayı, doğada olmayı özlemeye başladık. Bunun için pazar günlerimizi günübirlik gidebileceğimiz trekking rotalarına (hava şartlarının zorlu olduğu günlerde kapalı alanda duvar tırmanmaya) ayırmaya karar verdik. Geçtiğimiz pazar üşümeye karşı tedarikli giyinip, yanımızda küçük bir sırt çantasıyla trekking yapmak için Hande’yle beraber Skatås’a gittik.

Şehrin hemen hemen içinde sayılabilecek büyük gölleri çevreleyen bu büyük ormanda 2.5km, 5km, 8km, 10km ve 18km olmak üzere farklı uzunluklarda parkurlar bulunuyor. Hande kadar deneyimli olmamamıza ve uzun süredir trekking yapmamış olmamıza rağmen ilk günün heyecanıyla 18km’lik parkuru yapmaya karar verdik.

(Fotoğrafları cep telefonumla çektiğim için kaliteleri çok iyi degil ama paylaşmadan edemedim)

Parkurların başlangıç ve bitiş noktası olan saatli panoda rotaları inceledik. Yola çıktıktan sonra, ağaçlara ve uyarı levhalarına işaretlenmiş, 18km’lik parkurun rengi olan siyah-beyaz rengi takip etmeye başladık.

isvec_trekking_3

isvec_trekking_4

Biz yola devam ettikçe daha kısa parkurlarla yollarımız ayrı yönlere ayrılmaya başladı. 18km’lik yolun diğerleriyle ayrıldığı noktada büyük ve motive edici bir levha bekliyordu bizi. Buradan sonra dönüş olmadığının farkındaydık :)

isvec_trekking_6

isvec_trekking_5

6km sonra, güzel manzaralı bir yerde ilk molamızı verdik. Hande’nin Hollanda’dan aldığı stroopwafellar ve bizim evde hazırlayıp termosla getirdiğimiz filtre kahve acıkmaya başlamışken bize çok iyi geldi. Hava soğuk olduğu için molayı çok uzun tutmadan yola devam ettik. 12km sonundaki ikinci molamızda kalan yiyecekleri ve kahveyi bitirip yükümüzü iyice hafiflettik.

isvec_trekking_7

isvec_trekking_8
(Her km sonunda ne kadar yol tamamladığımızı gösteren işaretler)

isvec_trekking_9

Yeniden saatli panoya vardığımızda 4.5 saat geçmişti, çok yorulmuştuk, ama çok dinç ve gururluyduk :)

Artık günler kısalmaya başladığı için, aydınlık olan 10:00-15:00 arasını pazar günleri verimli bir şekilde trekking rotalarına ayıracağız. Bunun için rota araştırmalarını hafta içi yapıp, pazar günleri yeni yerler keşfediyor olacağız.

İlk 18 kilometremizde farkettik ki, daha iyi ayakkabılara ve trekking için tasarlanmış daha iyi kıyafetlere ihtiyacımız var. Bir kaç hafta sonra havaların daha da soğuyacağını hesaba katarsak, biraz daha hazırlıklı olmamız gerekiyor.

Siz nerelerde trekking yapıyorsunuz, rotalarınız ne uzunlukta oluyor? Trekking araç gereçleri, kıyafetleri ve ayakkabıları için önerileriniz var mı?

• Cok guzel yuruyusler yapmissiniz siz de. hava acisindan bizden sanslisiniz, biz molada kahvelerimizi zor ictik soguktan. Oralardaki guzel yuruyus ve trekking parkuru onerilerini bekliyorum arada. Sevgiler..

Cevap

1. çok güzel bir parkurmuş :) ben de fırsat buldukça Uludağ eteklerinde trekking yapmaya çalışıyorum. Bir çok outdoor ürün satan marka var öncelikle gidip deneyerek uygun bir ayakkabı almanı öneririm dediğin gibi uygun ekipmanlar performansı etkiliyor ve keyif almanı sağlıyor aksi takdirde faaliyet işkenceye dönüşüyor. mesela özellikle kış ayları için termal içlik favorimdir :)

• bizim de ilk aldigimiz seylerden biri iclik oldu :) ayakkabi isini de hallettik, o konuya da deginecegim sonra.