Mondello ve Cefalù

Palermo’da geçirdiğimiz bir haftanın iki gününü günübirlik gezilere ayırdık. Daha önceden görmek istediğimiz yerlere nasıl gideceğimizi planlamamıştık. Ev sahibimiz toplu taşımayla ilgili bize bir kaç ipucu vermişti, fakat sonunda çok daha pratik bir çözüm bulduk.

Davetli olduğumuz düğün, oraya vardığımızın ertesi günü, şehir merkezinin biraz dışında, deniz kenarı çok güzel bir restorandayıdı. Akşam Ekim’in uykusunun gelmeye başladığı saatlerde düğünden ayrılmak için izin istedik ve restoran görevlilerinden taksi çağırmalarını rica ettik. Biraz bekledikten sonra gelen araç ticari taksi değil, özel bir araçtı. Şöförümüz tek kelime İngilizce bilmiyordu, bizim ise İtalyancamız yalnızca ‘ciao’ ve ‘grazie’ den ibaretti. Google Maps uygulamasından gitmek istediğimiz yeri gösterdik ve bu konuda anlaşınca konu kapandı. Fakat şöförümüz çok sıcakkanlı biri çıktı ve bizimle sohbet etmek istedi. Böylece yol boyunca Google translate uygulamasını kullanarak neden Palermo’ya geldiğimiz, daha önce İtalya’nın hangi şehirlerini gezdiğimiz, nerede yaşadığımız gibi, şöförümüz Massimo’nun bize yönlendirdiği soruları cevapladık ve sohbet ettik :) Bu sohbetin sonunda Massimo gezmek istediğimiz yerler olursa bize yardımcı olabileceğini söyledi. Böylece ertesi günü Mondello, iki gün sonrası için de Cefalù için anlaştık :)

Ertesi gün Massimo ile sözleştiğimiz yerde buluştuk ve Palermo’dan yaklaşık 20-25 dakika uzaklıktaki Mondello’ya gittik. Mondello, Gallo ve Pellegrino dağları arası boyunca uzanan sahiliyle küçük bir tatil kasabası. Sanıyorum Palermo’da yaşayan çoğu insan denize girmek için burayı tercih ediyor.  Biz de yanımıza aldığımız deniz malzemelerimizle kendimize bir sahil bulup şezlong kiraladık. Ekim’le denizde pek vakit geçiremedik ama o kumla oynarken sırayla denize girip çıktık. Deniz çok güzeldi ama sahil çok kalabalıktı. Bir de oradan oraya koşan Ekim’e göz kulak olurken denizin tadını çıkarıp dinlenmekten ziyade yorulduk :)

Deniz sonrası duş alıp üzerimizi değiştirip Massimo’yla sözleştiğimiz saatten önce bir şeyler yemek için denize yakın restoranlardan birini seçtik. Burada bu bölgeye özgü patlıcanlı ve domatesli makarna yedim. Patlıcan hayatta en sevdiğim yiyeceklerden biri olduğu için, ve yorgunluğun üzerine yanında da bir kadeh şarap çok iyi gittiği için bu yemeği yediğim en güzel yemeklerden biri olarak hatırlıyorum. (Bu yazıyı yazarken aradan bir kaç ay geçti, Ekim daha büyüdü. Şu an düşündüğümde bu gezinin yemek yeme kısımlarını hep bir mücadele içinde hatırlıyorum. Ekim sürekli oradan oraya koştururken Barış’la yemeklerimizi alelacele sırayla ancak yiyebiliyorduk. O büyük porsiyon güzelim makarna boşa gitmesin diye bir yandan Barış’a ‘tamam ben doydum gel biraz da sen ye’ diye bağırırken, bir yandan da bir çatal daha yemeye çalıştığım an dün gibi gözlerimin önünde!)

Bir kaç gün sonrasında Massimo bizi Palermo’nun yaklaşık 70km doğusundaki Cefalù’ya götürdü. Çok iyi bir insan olduğu için yolda giderken bize kahve bile ısmarladı :) Burası çok güzel ve tarihi bir sahil şehriydi. Fakat sahil planının bizim için çok iyi işlemediğini Mondello’da deneyimledikten sonra buraya sadece gezme amaçlı gelmeye karar verdik. O yüzden denize girmek yerine sahile yakın bir yerde kahve içip manzaranın tadını çıkardık. Daha sonra şehrin tarihi sokaklarını ve turistik yerlerini gezdik.

Bir süre sonra sıcak dayanılmayacak bir hal aldı. Alışkın olmadığımız için bu hava bizi çok yordu ve sözleştiğimizden bir kaç saat önce Massimo’yu arayıp artık geri dönebileceğimizi söyledik. Dönüş yolunda Massimo manzarası güzel bir yerde durdu ve inip fotoğraf çekmemiz için ısrar etti, böylece Cafalu’nun uzaktan görünüşünü de fotoğraflamış olduk :)

Biz bir haftalık tatilimize yalnızca Sicilya adasının kuzeyinde bir kaç yeri görmüş olduk, ama adada Etna yanar dağı ve treking rotaları gibi maceracılar için çok ilginç yerler, San Vito lo Capo, Favignana gibi deniz severler için de daha keşfedecek çok fazla yer var.

1. Tabii ki patlıcanı çok seviyorsun antepli olmak bunu gerektirir. hem de makarna ve patlıcan. İki güzellik bir arada.

Bu arada araç konusunda gerçektwn şanslıymışsınız. Türkiye’de taksiden sağ salim ve dolandırılmadan inince insan şükrediyor malum. Resimler de cok güzeldi.

Cevap

2. Gizem hanım bloğunuzu iki ay önce keşfetmiş ve bütün yazılarınızı zevk alarak okumuştum.Sonra paylaşımlarınızın bittiğini düşünerek üzülmüştüm.Ara sıra kontrol ediyordum veee Palermo yazınız…Çok keyif alarak okumaya devam.Yaşantınızla ilgili de güzel yazılarınızı bekliyorum.Delikanlı büyümüş maşallah.Siz ve aileniz hep mutlu olun ,gezin, bize de anlatın :) Sizi seviyorum,başarılarınızın devamını diliyorum.

• Merhaba Belgin hanim, cok tesekkur ederim, cok mutlu oldum yazdiklariniza :) bundan sonra daha cok yazmaya calisacagim. Sevgiler