Mondello ve Cefalù

Palermo’da geçirdiÄŸimiz bir haftanın iki gününü günübirlik gezilere ayırdık. Daha önceden görmek istediÄŸimiz yerlere nasıl gideceÄŸimizi planlamamıştık. Ev sahibimiz toplu taşımayla ilgili bize bir kaç ipucu vermiÅŸti, fakat sonunda çok daha pratik bir çözüm bulduk.

Davetli olduÄŸumuz düğün, oraya vardığımızın ertesi günü, ÅŸehir merkezinin biraz dışında, deniz kenarı çok güzel bir restorandayıdı. AkÅŸam Ekim’in uykusunun gelmeye baÅŸladığı saatlerde düğünden ayrılmak için izin istedik ve restoran görevlilerinden taksi çağırmalarını rica ettik. Biraz bekledikten sonra gelen araç ticari taksi deÄŸil, özel bir araçtı. Şöförümüz tek kelime Ä°ngilizce bilmiyordu, bizim ise Ä°talyancamız yalnızca ‘ciao’ ve ‘grazie’ den ibaretti. Google Maps uygulamasından gitmek istediÄŸimiz yeri gösterdik ve bu konuda anlaşınca konu kapandı. Fakat şöförümüz çok sıcakkanlı biri çıktı ve bizimle sohbet etmek istedi. Böylece yol boyunca Google translate uygulamasını kullanarak neden Palermo’ya geldiÄŸimiz, daha önce Ä°talya’nın hangi ÅŸehirlerini gezdiÄŸimiz, nerede yaÅŸadığımız gibi, şöförümüz Massimo’nun bize yönlendirdiÄŸi soruları cevapladık ve sohbet ettik :) Bu sohbetin sonunda Massimo gezmek istediÄŸimiz yerler olursa bize yardımcı olabileceÄŸini söyledi. Böylece ertesi günü Mondello, iki gün sonrası için de Cefalù için anlaÅŸtık :)

Ertesi gün Massimo ile sözleÅŸtiÄŸimiz yerde buluÅŸtuk ve Palermo’dan yaklaşık 20-25 dakika uzaklıktaki Mondello’ya gittik. Mondello, Gallo ve Pellegrino daÄŸları arası boyunca uzanan sahiliyle küçük bir tatil kasabası. Sanıyorum Palermo’da yaÅŸayan çoÄŸu insan denize girmek için burayı tercih ediyor.  Biz de yanımıza aldığımız deniz malzemelerimizle kendimize bir sahil bulup ÅŸezlong kiraladık. Ekim’le denizde pek vakit geçiremedik ama o kumla oynarken sırayla denize girip çıktık. Deniz çok güzeldi ama sahil çok kalabalıktı. Bir de oradan oraya koÅŸan Ekim’e göz kulak olurken denizin tadını çıkarıp dinlenmekten ziyade yorulduk :)

Deniz sonrası duÅŸ alıp üzerimizi deÄŸiÅŸtirip Massimo’yla sözleÅŸtiÄŸimiz saatten önce bir ÅŸeyler yemek için denize yakın restoranlardan birini seçtik. Burada bu bölgeye özgü patlıcanlı ve domatesli makarna yedim. Patlıcan hayatta en sevdiÄŸim yiyeceklerden biri olduÄŸu için, ve yorgunluÄŸun üzerine yanında da bir kadeh ÅŸarap çok iyi gittiÄŸi için bu yemeÄŸi yediÄŸim en güzel yemeklerden biri olarak hatırlıyorum. (Bu yazıyı yazarken aradan bir kaç ay geçti, Ekim daha büyüdü. Åžu an düşündüğümde bu gezinin yemek yeme kısımlarını hep bir mücadele içinde hatırlıyorum. Ekim sürekli oradan oraya koÅŸtururken Barış’la yemeklerimizi alelacele sırayla ancak yiyebiliyorduk. O büyük porsiyon güzelim makarna boÅŸa gitmesin diye bir yandan Barış’a ‘tamam ben doydum gel biraz da sen ye’ diye bağırırken, bir yandan da bir çatal daha yemeye çalıştığım an dün gibi gözlerimin önünde!)

Bir kaç gün sonrasında Massimo bizi Palermo’nun yaklaşık 70km doÄŸusundaki Cefalù’ya götürdü. Çok iyi bir insan olduÄŸu için yolda giderken bize kahve bile ısmarladı :) Burası çok güzel ve tarihi bir sahil ÅŸehriydi. Fakat sahil planının bizim için çok iyi iÅŸlemediÄŸini Mondello’da deneyimledikten sonra buraya sadece gezme amaçlı gelmeye karar verdik. O yüzden denize girmek yerine sahile yakın bir yerde kahve içip manzaranın tadını çıkardık. Daha sonra ÅŸehrin tarihi sokaklarını ve turistik yerlerini gezdik.

Bir süre sonra sıcak dayanılmayacak bir hal aldı. Alışkın olmadığımız için bu hava bizi çok yordu ve sözleÅŸtiÄŸimizden bir kaç saat önce Massimo’yu arayıp artık geri dönebileceÄŸimizi söyledik. Dönüş yolunda Massimo manzarası güzel bir yerde durdu ve inip fotoÄŸraf çekmemiz için ısrar etti, böylece Cafalu’nun uzaktan görünüşünü de fotoÄŸraflamış olduk :)

Biz bir haftalık tatilimize yalnızca Sicilya adasının kuzeyinde bir kaç yeri görmüş olduk, ama adada Etna yanar dağı ve treking rotaları gibi maceracılar için çok ilginç yerler, San Vito lo Capo, Favignana gibi deniz severler için de daha keşfedecek çok fazla yer var.

1. Tabii ki patlıcanı çok seviyorsun antepli olmak bunu gerektirir. hem de makarna ve patlıcan. İki güzellik bir arada.

Bu arada araç konusunda gerçektwn ÅŸanslıymışsınız. Türkiye’de taksiden saÄŸ salim ve dolandırılmadan inince insan şükrediyor malum. Resimler de cok güzeldi.

Cevap

2. Gizem hanım bloÄŸunuzu iki ay önce keÅŸfetmiÅŸ ve bütün yazılarınızı zevk alarak okumuÅŸtum.Sonra paylaşımlarınızın bittiÄŸini düşünerek üzülmüştüm.Ara sıra kontrol ediyordum veee Palermo yazınız…Çok keyif alarak okumaya devam.YaÅŸantınızla ilgili de güzel yazılarınızı bekliyorum.Delikanlı büyümüş maÅŸallah.Siz ve aileniz hep mutlu olun ,gezin, bize de anlatın :) Sizi seviyorum,baÅŸarılarınızın devamını diliyorum.

• Merhaba Belgin hanim, cok tesekkur ederim, cok mutlu oldum yazdiklariniza :) bundan sonra daha cok yazmaya calisacagim. Sevgiler