Portofino – Rüya Gibi Bir Gün

İtalya’da geçirdiğimiz haftasonu, bu sene hiç deniz-güneş tatili yapamadığımız için bir günlüğüne deniz kenarı bir yere gitmek istiyorduk. Milano’ya en yakın sahil Cenova kıyıları olduğu için, araba kiralayıp yola çıktık ve Portofino’ya gitmeye karar verdik. Elvin de uzun süredir Portofino’yu görmek istediği için bu karar en çok onu heyecanlandırdı.

Üç saatlik araba yolculuğundan, sayısız dağ ve tünel geçtikten sonra Rapallo’ya vardık. Oradan sonra denize doğru bir burun gibi çıkan kara parçasının kıyı şeridini takip ederek, önce Santa Margherita’ya sonra da burnun en ucu olan Portofino’ya vardık. Rapallo’dan sonraki yol çok keyifliydi. Portofino’ya kadar deniz kenarı bir yamaçtan, iki arabanın ancak sığdığı virajlı yollardan, küçük sahil kasabalarından geçerek gittik.

Arabamızı bir otoparka park ettikten sonra Portofino’nun merkezine çıktık. Romalılar tarafından bulunan bu küçük kasabanın asıl özelliği bir balıklçı kasabası olmasıymış. O zaman ismi ‘Portus Delphini’ olarak verilmiş, bunun sebebi de bu bölgede çok sayıda yunus yaşıyor olmasıymış. Bugün Portofino en önemli özelliği olan renkli evleri ve bir sürü teknenin demirlediği marinasıyla zenginlerin yaşadığı bir tatil kasabası haline gelmiş. Marinanın etrafındaki ünlü markaların mağazalarından da bunu gözlemlemek mümkün.

Portofino’da denize girilecek bir sahil olmadığı için, az önce arabayla geçtiğimiz dar yollardan yürüyerek önceden gözümüze kestirdiğimiz plajlara ulaşmayı hedefledik. Bu yolların tadı yürürken bir başka çıkıyormuş. Güzel deniz manzarasını, yol üzerindeki muhteşem evleri, ve kıyı şeridini daha detaylı görme fırsatı bulduk.

Keyifli bir yürüyüşün ardından gözümüze kestirdiğimiz ‘Paraggi’ plajına vardık. Bu plajda şezlong ve şemsiye kiralanabilen bir kaç tesisin yanında, çok küçük bir alanda bir de halk plajı bulunuyor. Tesislerdeki şezlonglar dolu olduğu için, boş olsa da bir şezlonga kişi başı 30 euro vermeyeceğimiz için ve girilen deniz aynı deniz olduğu için, halk plajında boş bulabildiğimiz kumlar üzerine havlularımızı serdik :)

Bundan sonraki bir kaç saat yüzdük ve güneşlendik. Yüzerken kıyıdan uzaklara açıldıkça geriye dönüp baktığımızdaki manzara; küçük renkli binalar, önlerinde masmavi su ve arkalarında alabildiğine orman, herşeye değerdi. Asıl o manzaranın fotoğrafını çekmek isterdim ama onun yerine gördüklerimi hafızama kazımaya çalıştım :)

Denizden çıktıktan sonra oradaki açık duşlarda şöyle bir tuzumuzu atıp kendimizi güneşte kurumaya bıraktık ve geri dönüş yoluna geçtik. Yürüdüğümüz yollar hala ilk seferki gibi güzeldi, güneş biraz çekilmiş, biz de buraları biraz benimsemiştik :)

(yeni evli bir çift, tepedeki kiliseden inip şehir merkezinden geçerken herkesi selamladılar)

Çok acıkmış ve yorulmuş olduğumuz için Portofino meydanındaki küçük restoranlardan birinin bahçesinde dinlenip güzel birer pizza yedik. Şöför ben olduğum için Portofino’nun güzel beyaz şaraplarından mahrum kalsam da, o yorgunluğun üzerine yediğim pizzanın keyfi hiçbir şeye değişilmezdi.

Yemekten sonra, henüz Milano’ya kadar uzun bir yol bizi beklediği için toparlanıp yola çıktık. Milano’ya vardığımızda çoktan akşam olmuştu ve hiç birmizin kolunu kıpıdatacak hali kalmamıştı. Yine de arbayı teslim ettikten sonra, harika İtalyan dondurmalarından yemeden yatmadık, çünkü ertesi sabah Barış ve ben Göteborg’a dönüyorduk ve dondurmacıya varınca son bulan gece yürüyüşlerimizi, Milano’nun ılık akşamlarını ve Elvin’le geçirdiğimiz vakitleri çok ama çok özleyecektik..