Tokyo’dan İlk İzlenimler

İstanbul’dan Tokyo’ya on buçuk saat süren uzun bir yolculuğun ardından dün ulaştık. Uçak yolculuğumuz film izleyerek ve Japonya’yla ilgili kitaplarımızı okuyarak geçti. Yanımızdaki koltuk boş olduğu için ben uzanıp bir kaç saat uyuyabildim, fakat Barış uyuyamadığı için ilk günümüz epey yorucu geçti.

Havaalanına vardığımız andan beri bambaşka bir dünyada olduğumuz izlenimine kapıldım. Herşey çok düzenli, sakin ve temizdi. Valizlerimiz Göteborg’dan sonra direk Tokyo uçağına aktarıldığı için içimizde ‘acaba Tokyo’ya ulaşmış mıdır?’endişesiyle valiz beklerken, tüm Japonların valizlerinin sert plastik valizlerden olduğu dikkatimizi çekti. Benim kumaş valizimi epey yıpranmış görünce onlara hak verdik.

Daha sonra elimizdeki toplu taşıma ve yol tarifleri olan, önceden hazırladığımız kağıtlarla Narita Treni’ni bulduk ve Tokyo’ya ulaştık. Havaalanında Narita treni istasyona vardığında, hazır bekleyen görevliler aynı anda trene dalıp temizlik yapmaya başladılar. Bu sırada da yolcular istikamet yönüne ters oturmasınlar diye koltukları ters yöne çevirdiler :) Böyle birşey görmemiştim daha önce.

Otelimiz küçük bir ara sokaktaydı, yazıları takip ede ede bulduk. Ben de hemen fotoğraf çekmeye başladım.

ilkizlenimler1

ilkizlenimler3

ilkizlenimler4

Eşyalarımızı yerleştirip, duş alıp, yorgunluğun bizi ele geçirmesine izin vermeden dışarı çıktık. Henüz şehirle ilgili pek birşey bilmediğimiz için ‘Central Tokyo’ dedikleri bölgenin merkezine doğru yürümeye başladık.

ilkizlenimler6

Yolların düzgünlüğüne ve temizliğine hayran kaldık. Sanki tüm asfaltlar yeni dökülmüş, tüm caddeler yeni temizlenmiş gibiydi. Bu arada çok dikkatimi çeken başka birşey de, tüm gün boyunca her yerde gördüğümüz, ağızlarına maske takmış insanlardı. Biraz araştırınca bu maskeleri biraz hasta olan insanların, diğerlerine bulaştırmamak için takıklarını öğrendik. Edindiğim izlenime göre en ufak halsizliği, soğuk alğınlığı olan bile bu maskelerle dolaşıyor, çünkü bu şekilde gördüğümüz kişilerin haddi hesabı yoktu :)

ilkizlenimler5

ilkizlenimler7
(Tokyo İstasyonu)

ilkizlenimler8
(Dışarıda sigara içilmemesi gereken yerlerdeki işaretler)

ilkizlenimler10

Otelimiz de dahil olmak üzere her köşe başında, her sokakta, her yerde bu içecek otomatlarından var. Bu rengarenk makinalar çok cezbedici görünüyor :) Toplu taşıma kartlarımızın içindeki parayla bu makinalardan içecek alabiliyoruz, böylece bozuk paramız olup olmamasıyla uğraşmadan değişik içecekler dünyasında kaybolabiliyoruz!

Heryerde bu kadar Japonca yazı, bu kadar çizgi karakter görünce ister istemez kendimi bir animede yaşıyormuş gibi hissettim. Menüleri okumamız imkansızdı, ama akşam ara sokakta bir yerlerde kendimize uygun bir yer bulup noodle çorbası yedik. Sonrasında ancak ayaklarımızı sürüye sürüye bir metro istasyonu bulup otelimize geldik, ve kelimenin tam anlamıyla yatağa kendimizi zor atıp bayıldık. Akşam dokuza kadar uyumadan direnmemiz jetlagi atlatmamıza yardımcı olur diye umuyorum.

ilkizlenimler9

Bu yazıyı ilk günün ertesi sabahında yazıyorum. 12 saat uyumuşuz ve hala yorgunuz. Az önce telefonuma gelen mesajlara, saat farkını düşünmeden yanıt verip herkesi uyandırdım sanıyorum :)

Yeni bir gün bizi bekliyor. İlk heyecanı ve şaşkınlığı üzerimizden attık, Tokyo’yu biraz daha sindirmek için dışarı çıkıyoruz!

1. Yeni gözlem ve deneyimlerinizi merakla bekliyoruz. Önceki yazıda belirttiğiniz gibi okurken başka bir gezegenden haber alır gibiyiz ..

Tokyo’da ve Kyoto’da hoş vakit geçirmeniz dileğiyle..

Cevap

2. Maskeler saman nezlesi için sıklıkla kullanılır. Japonya’da saman nezlesi (hay fever, 花粉症 Kafunshou) olarak aratırsanız, bulabilirsiniz. Elbette başkasına bulaşmasın diyerek maske takanlar da var. Hatta kışları sırf yüzü sıcak tuttuğu için, yazları güneş yanığına karşı önlem olarak takanlar da var ama azınlık pek tabii…

3. 20 gün sonra Tokyo’ ya ilk defa gideceğim. Gitmeden internette bilgi toplamaya çalışırken şans eseri sayfanızı keşfettim ve başka bir kaynağa ihtiyaç duymadım bile. çok keyifli bir sayfa olmuş. Tokyo ile ilgili sorularımı biriktirip kısa bir süre sonra email atacağım.

• tesekkur ederim, elimden geldigince cevaplamaya calisirim sorularinizi, sevgiler.

Cevap

4. Haftaya bir eğitim için Japonya’ya gideceğim. İnternette Japonya ile ilgili bilgiler ararken sitenize rastladım. En faydalı bulduğum sizin yazılarınız oldu, teşekkür ederim. Arkasından da hem sitenizi hem instagram hesabınızı takip etmeye başladım. Çok teşekkürler.

• Ben tesekkur ederim :) cok sevindim yazdiklarimi faydali bulmaniza. Iyi gezmeler diliyorum, sevgiler!