Kamakura

Japonya’da geçireceğimiz günleri hesaplarken Tokyo ve Kyoto’dan günübirlik gidebileceğimiz yerleri de planımıza dahil etmiştik. Kamakura bu yerlerden biriydi. 1185 ve 1333 yılları arasında Japonya’nın başkenti olan bu küçük şehir Tokyo’nun güneybatısında yer alıyor. Nüfusu 174.000 kadar ama bahar ve yaz mevsimlerinde turistlerin ziyaretleriyle daha kalabalıklaşıyor. Bu şehrin en büyük özelliği çok sayıda tapınaği ve küçük bir sahili olması, bu sayede yabancı ve Japon turistlerin ilgisini çeken bir yer haline gelmiş.

Kamakura‘ya yaptığımız tren yolculuğu yaklaşık bir saat sürdü. Tren istasyonu şehrin tam merkezindeydi. Buradan yoldaki işaretleri takip ederek, diğer turistlerle beraber listemizdeki önemli tapınaklara doğru yürümeye başladık. Diğer bir alternatif de bisiklet kiralayarak bu tapınakları ziyaret etmek olabilirdi, fakat bu seçeneği gezmek istediğimiz yalnızca bir kaç tapınak olduğu için ve yolda giderken sürekli fotoğraf çekmek isteyeceğimiz için es geçtik.

kamakura3

İlk ziyaretimizi Kōtoku-in tapınağına yaptık. Bu tapınağı görmek istememizin sebebi ‘Great Buddha’ (Daibutsu) idi. Bahçeye girip karşımızda bu koca heykeli görünce epey şaşırdık ve etkilendik. 1252 yılında yapıldığı düşünülen bu bronz heykel ilk başlarda büyük bir binanın içindeymiş. Bu bina 14. ve 15. yüzyıllardaki büyük kasırga ve tsunamilerden aldığı hasarla yıkılınca, heykel 1495 yılından beri açık havada sergilenmeye başlanmış.

Great Buddha’nın oturduğu zeminle beraber toplam yüksekliği 13.35 metre, ağırığı ise 121 ton. Heykelle ilgili detaylı bilgiyi buradan okuyabilirsiniz.

Kōtoku-in’den sonra birkaç tapınak daha gezdik. Budistlerin oralarda yaptıkları ritüelleri bilmediğimiz için bu tapınaklar bizim için tarihi değerleriyle önemlilerdi. O yüzden de Kamakura’daki onlarca tapınaktan yalnızca birkaçını görmek bizim için yeterliydi.

kamakura6
(Zeniarai Benzaiten Ugafuku Shrine)

kamakura5
(Tahtalara bağladıkları dilek kağıtları )

kamakura4

kamakura7

Şehir merkezinden tapınaklara girken yürüdüğümüz yollar çok güzel ve çok yeşildi. Güzergahlarımız pek çok ara sokaktan geçtiği için bu küçük şehirdeki evleri uzaktan inceleme fırsatımız oldu. Birbirinden değişik mimaride, çok beğendiğimiz, çok huzurlu görünen evler vardı.

kamakura1

kamakura2

kamakura10

Barışla yürürken gözüm kenardaki küçük bir işarete takıldı. Tahta bir tabelanın üzerinde “YYossYY – open” yazıyordu. Ne olduğunu anlamadığım bu tabelayı izlemek geldi içimden. Barış beni aşağıda bekleyeceğini söylerken ben yukarıya doğru çıkan patikayı yürümeye başlamıştım bile. Dar sokaklardan, evlerin arasından geçe geçe bu tabelanın kaynağını buldum (aşağıdaki fotoğraf). Küçük bir dükkan olduğunu tahmin ettiğim yere girerken bile içeride ne satıldığı konusunda bir fikrim yoktu. İçeri girince buranın bir takı atölyesi olduğunu farkettim. YyossYY markasının tasarımcıları bu atölyede hem tasarımlarını üretiyorlar, hem de bir kaç camlı tezgahta bunları satıyorlardı. Ben bu ürünlere dalmışken nerede olduğumu merak eden Barış çıkageldi. Onunla beraber bana üzerinde dünyanın en sevimli uzay gemisi olan güzel bir yüzük seçip satın aldık. Böylece tasarım ürünler dağın başında da olsa bulup çıkaracağımı kanıtlamış oldum :)

kamakura8

kamakura11
(Gördüğüm en acaip yaya yolu işareti)

Kamakura’da tapınaklardan sonra şehir merkezini de biraz dolaştıktan sonra trene binip Tokyo’ya geri döndük. Saat çok geç olmadığı için bu güne Tokyo’nun görmediğimiz yerlerinden bazılarını da sığdırabildik.

kamakura12
(Tokyo’da bir turist otobüsü)

Tokyo İstasyonu’ndan çıkıp biraz yürüdükten sonra Tokyo International Forum binası olduğunu öğrendiğimiz, çok ilginç görünen bir binanın içine girdik. Dışarıdan uzun bir bot gibi duran tamamı camla kaplı bu binada en büyüğü 5.000 kişi kapasiteli olmak üzere sekiz tane salon, sergi salonu, lobi, restoranlar ve mağazalar var. Mimarisini çok ilginç ve güzel bulduğumuz bu bina 1996 yılında tamamlanmış.

kamakura13

Dışarı farklı bir kapıdan çıktığımızda kendimizi bir sokak festivalinde bulduk. Yabancı müzisyenlerin klasik müzik eserleri çaldığı, küçük arabalarda dünya mutfaklarından yemekler ve içkiler satıldığı, inanılmaz kalabalık ve eğlenceli bir alandı bu. Biz de karnımızın acıktığını farkedip atıştırmalık bir şeyler aldık ve bulabildiğimiz bir köşede şarap içip müziğin tadını çıkardık.

kamakura19

kamakura18

kamakura16
(Ginza sokakları)

kamakura17

Yoğun geçen bir günün ardından akşam şehirde biraz dolaşıp otele döndük. Tokyo yakınlarında görmeyi çok istediğimiz Kamakura’yı ziyaret etmiş olmanın verdiği huzurla ertesi gün için neler yapacağımızı planladık; cumartesi gününün Fuji için güzel bir gün olacağına karar verdik.