Odaiba ve Son Geziler

Tokyo’ya ayırdığımız son iki günü daha önce gidemediğimiz, veya gidip de doyamadığımız yerlere ayırdık. Kyoto dönüşü yeni otelimize yerleşip biraz dinlendikten sonra Asakusa’ya gidip hediyelik eşya alışverişi yaptık.

Akşam saat yedi gibi Akihabara’daki Yodobashi mağazasını keşfettik, ve tam üç saat, mağaza kapanana kadar oradan çıkamadık. Dünyanın bu en büyük elektronik mağazasında kelimenin tam anlamıyla kendimizi kaybettik. Yaklaşık 30.000 metrekarelik 8 katlı bu binada 850.000 ürün satılıyormuş. Kulaklıklardan pikap iğnelerine, masaj koltuklarından hobi maketlerine kadar aklınıza gelebilecek her türlü eşya vardı. Hayatımızda bu kadar elektroniği bir arada görmediğimiz gibi, bu çılgın yeri başkalarına nasıl anlatacağımızı da bilemedik. Bu geceyi gördüklerimizden büyülenmiş bir şekilde bitirdik.

Ertesi gün güneşli bir sabaha uyandık. Otelden çıkarken otelin arka tarafta çok güzel bir bahçesi olduğunu keşfedip oralarda biraz dolaştık.

tokyolast2

tokyolast3

tokyolast4

Önceki hafta yeterince gezemediğimizi düşündüğümüz Harajuku’ya yeniden gittik. Çılgın kostüm mağazaları ve ilginç giyimli insanlarla dolu olan Takeshita caddesinde yürüdük.

tokyolast5

tokyolast6
(Takeshita’daki bir bilet dükkanı)

Harajuku gezimizi tamamladıktan sonra, iki sene önce biz öğrenci yurdunda kalırken, o zaman Erasmus değişim programıyla  İsveç’e gelen ve  komşumuz olan Reiko’yla buluşup Omotesando’daki Anniversaire Cafe‘de eski günlerden bahsettik ve Reiko’ya Japonya’yla ilgili yüzlerce soru sorduk.

tokyolast7

Günün geri kalanında pek çok kişinin ‘mutlaka görmelisiniz’ dediği Odaiba‘yı gezdik. Burası Tokyo körfezinde 1850’lerde savunma amaçlı inşa edilmiş, daha sonraları yerleşim yerleri ve eğlence alanlarıyla dolmuş yapay bir ada.

tokyolast8
(Trenden Odaiba manzarası)

Trenden inip deniz kenarına doğru yürüdükten sonra, parkların ve ağaçların ardından bir anda kendimizi sahilde bulduk, ve bu manzara karşısında büyülendik. Bu kadar güzel, huzurlu, düzenli, harika bir yer olamazdı. Denize girmek yasaktı, fakat kumsal oyun oynayan, piknik yapan insanlarla doluydu. Bu ılık günde Odaiba’dan Tokyo manzarası ve inanılmaz çekici görünüyordu.

tokyolast9

tokyolast10
(Ünlü Fuji TV binası)

tokyolast11

tokyolast18

tokyolast12
(Odaiba’daki Diver City alışveriş merkezinin önündeki dev Gundam maketi ve Barış :) )

Odaiba’dan ayrılmak üzere istasyona doğru yürürken geniş yürüyüş alanında, yerde birikmiş eşyalar gördük. Biraz ileriye bakınca bunların dans eden bir grubun eşyaları olduğunu farkettik, onlara doğru yaklaşıp izlemeye koyulduk. Kim olduklarını bilmiyorum ama bunlar çok güzel rock and roll müzikleriyle dans eden insanlardı. Kıyafetlerinden ve saç şekillerinden de gerçek birer rock and roll’cu oldukları izlenimi veriyorlardı ve bu dansları para toplamak için değil, sadece kendi keyifleri için yapıyorlardı. Biraz araştırdığımda aynı insanların Tokyo’nun çeşitli yerlerindeki dans videolarına denk geldim ama hala kim olduklarını bilmiyorum.

tokyolast13

tokyolast14

tokyolast15

tokyolast16

Odaiba’dan ayrıldıktan sonra şehirde Tokyo’da yaşayan arkadaşlarımızla buluşup bu güzel şehirdeki son akşam yemeğimizi yedik. Sonrasında otelimize dönüp eşyalarımızı toparlamaya başladık. Bu kısım epey zor oldu; çünkü Japonya’da biriktirdiğimiz hatıraları valizlere sığdırmak ve uyandığımızda bu ülkeye veda edeceğimizi bilmek mümkün değilmiş gibi görünüyordu.