Ko Tao ve Ko Nang Yuan

Ko Samui tatilimizin bir gününü şnorkelle dalmak için Tao ve Nang Yuan adalarına ayırdık. Daha kolay olacağını düşündüğümüz için -bir şeylere bağlı olmayı sevmesek de- bu gezi için bir tur ayarladık. Sabah erkenden bizi otelimizden alıp Ko Samui limanına getirdiler. Ardından sürat tekneleriyle adadan ayrıldık ve 1.5 saat sonra Ko Tao’nun Mangp koyuna vardık. (Fotoğraf makinamızı tekne gezisinde yanımızda bulundurmak istemediğimiz için fotoğrafların kalitesi biraz düşük, fakat paylaşmadan edemedim).

ko tao_01

ko tao_02

Dalış ve şnorkel için Tayland’ın en popüler adalarından biri olan Ko Tao yaklaşık 21 km²’lik küçük bir ada, nüfusu ise 1.382. Ko Tao’da 1 saat şnorkellerimizle deniz altını keşfettik.

ko tao_03

ko tao_04

ko tao_05

ko tao_07

Şnorkelle dalış sonrası sahildeki küçük bir restoranda birbirinden lezzetli Tayland yemekleri yedik. Buraya geldiğimizden beri her gün birbirinden değişik yemekler yedim. Noodle’dan daha çok sevdiklerim ayrı tabaktaki pilavla servis ettikleri sulu yemekler. Şimdiye kadarki favorim yeşil köriyle yapılanlar (yeşil köriyi o kadar çok sevdim ki, bu öğlen yemiş olmama rağmen yazarken karnım yeniden acıktı :) ) Yemek sonrası yeniden bota binip Ko Nang Yuan‘a geçtik. Ko Tao’dan çok daha küçük olan bu ada da dalış için harika bir yer. Ben daha önce şnorkelle pek dalmadığım için ağız burun kordinasyonunu sağlamakta biraz zorlandım. Bu sefer şnorkeli bir kenara bırakıp normal deniz gözlüğümle kendimi mavi sulara bıraktım. Bu adada hem su daha berraktı, hem de daha renkli ve farklı deniz canlıları vardı. Nefesimi tuttuğum kadar derinlere dalıp mercanları ve o canlıları inceledim. Burada uzunca saatler geçirebilirdim, fakat dönüş vakti çabucak geldi.

ko nang yuan_01

ko nang yuan_02
(Buz gibi hindistancevizi suyuna bayıldık)

ko nang yuan_03
(İsimleri Lomprayah olan sürat teklerinin iskelesi)

ko nang yuan_05

ko nang yuan_06

ko nang yuan_07

Bu gezinin tek olumsuz tarafı tur teknelerine ve tur programlarına bağımlı olmamızdı. Yüzmeyi, gözlükle dalmayı ve su altı canlılarına yakın olmayı çok sevdiğim için Ko Tao’yu ve Ko Nang Yuan’ı çok sevdim. Saatlerimiz belirli olmasa zamanın nasıl geçtiğini anlamadan tüm günü balıkların peşinde yüzerek geçirebilirdim :)