Railay Beach

Ko Samui’den sonra uçakla Andaman denizine kıyısı olan Krabi’ye geçtik. Bu bölgede kalacağımız yeri yapmak istediÄŸimiz aktivitelere göre belirledik ve Krabi’nin merkezi yerine, baÅŸka sahillere ve adalara ulaşımı daha kolay olan Ao Nang’da kaldık. Ao Nang küçük bir kasaba, üstelik denize girmek için pek güzel sahilleri yok, fakat buradan Tayland’ın ünlü ahÅŸap tekneleriyle cennet gibi sahillere günübirlik gitmek çok pratik.

Sabah kahvaltısından sonra o gün boyunca ihtiyacımız olacak deniz gözlüğü, güneÅŸ kremi, havlu, oyun kartları gibi ÅŸeyleri bir çantaya doldurup Ao Nang sahilinden bizi Railay Beach’e götürecek ahÅŸap tekneleri bulduk (fotoÄŸraf makinamı yine yanıma almadım, cep telefonuyla çektiÄŸim fotoÄŸrafları paylaşıyorum). Railay Beach o bölgenin en güzel sahillerinden biri. Genellikle günübirlik gidiliyor, fakat orada konaklamak isteyenler için bungalowlar ve bir kaç otel de bulunuyor. Arabayla ulaşım mümkün olmadığı için orada konaklayacaklar dahil herkes bu ahÅŸap teknelerle sahile ulaÅŸabiliyor.

20140425_104906

Ao Nang’dan Railay’e yol 10-15 dakika sürdüğü için doÄŸanın güzelliÄŸini incelerken zaman nasıl geçti anlamadan kıyıya vardık. Buradaki yer ÅŸekilleri tam anlamıyla büyüleyiciydi. Hep turizm dergilerinde ve fotoÄŸraflarda gördüğümüz denizden göklere uzanan kayalıklar, masmavi deniz ve beyaz kumlar insanın nefesini kesiyordu. Teknemiz kıyıya yaklaşınca suya atlayıp kumlara ayak bastık ve bir kaç dakika kımıldamadan bu güzelliÄŸi izledik.

20140425_110155

20140425_115836

Havlularımızı gölge bir ağaç altına serip soluğu denizde aldık. Metrelerce ilerlesek dahi en derin omuz hizamızda kalan suda kayalık kısmı geçene kadar yüzdük. Arkamızı dönüp kıyıya baktığımızda cennette olduğumuzdan emin gibiydik :) Yukarıdaki fotoğraftaki kayayı yakından görmek için onun dibine kadar yüzmeye çalıştım, fakat yaklaştıkça bel hizamdan dizlerime kadar alçalan suyun içindeki keskin kayalar buna izin vermedi.

Öğle saatinde denizin suyu metrelerce, o kadar çok çekildi ki, sabah aralarından yüzmeye çalıştığımız denizin dibindeki taşlıklar bir anda kıyının bir parçasıymış gibi kaldı (alttaki fotoğraf).

20140425_131427

20140425_131542

Railay Beach doÄŸu ve batı olmak üzere iki bölümden oluÅŸuyor. Bizim Ao Nang’dan ulaÅŸtığımız, yüzmeye daha elveriÅŸli ve daha hareketli olan tarafı batı Railay. Ä°ki kısım arasında küçük tepelik bir orman bulunuyor. Ä°nsanlar iki kısım arasında gide gele ormanda doÄŸal bir patika oluÅŸmuÅŸ. Zorlu kısımlar için bizim Ä°sveç’te treking yaparken alışkın olduÄŸumuz kalın halatları aÄŸaçların arasında baÄŸlamışlar, böylece bu halatlardan destek almak mümkün olmuÅŸ.

Biz durur muyuz? Öğleden sonra üzerimizde mayolar ve parmak arası terliklerle, havluları sırtımıza atıp patikaya daldık. Müthiş sıcağa rağmen ağaçların gölgesiyle nispeten serinleyen ormanda 10 dakika tırmanıp indikten sonra doğu kısmına ulaştık. Buradaki kayalıklar daha da büyüleyiciydi. Kendimiz görünce, daha önce bahsettikleri gibi buranın daha çok kaya tırmanışı yapanların bölgesi olduğunu anladık. Bu kayalıklar kireç taşından oluştuğu için Railay tırmanışçılar arasında oldukça popüler bir mekan.

20140426_120929

Yine bir aÄŸacın altına yerleÅŸip arada yüzdük arada dinlendik. Batı tarafından farklı olarak burası biraz daha sakindi, barlar ve restoranlar daha derme çatmaydı. Kamp ve tırmanış yapanlar daha çok bu kısımdaydı. Bir de etraf kelebeklerle doluydu :) AÄŸaç altında otururken etrafımızda uçan kelebekler bana yine buranın gerçekliÄŸini sorgulattı. Bu açıdan da bana burası, ilk anda olduÄŸu gibi Kelebekler Vadisi’ni anımsattı.

20140426_121005

20140426_120940

Ä°ki gün boyunca Railay’e gelip aynı düzeni tekrar ettik. Burada geçirdiÄŸimiz süre boyunca yaptığımız en güzel ÅŸey kano kiralayıp denize açılmak, kayalıkları yakından görmek oldu. Kanoyla gezdiÄŸimiz iki saat boyunca kıyıdaki kayaları takip ederek her köşeden sonra yepyeni bir dünyaya ulaÅŸtık. Denizin ortasından çıkan kayalıkların etrafından dolaÅŸtık, kayaların altında oluÅŸmuÅŸ maÄŸara gibi küçük oyuklara girdik, üzerimizden kayalardaki yuvalarına uçan kuÅŸları izledik, etrafımızda sıçrayan rengarenk balıklara baktık. Gündüzleri muhtemelen su altında kalan, öğlen olunca kumları ortaya çıkmış küçücük bir sahil keÅŸfettik. Burada kanoları sahile çekip kumlara uzandık, ÅŸeffaf sularla oynadık, deniz kabukları topladık, gerçeklikle baÄŸlarımızı tamamen kopardık.

AkÅŸamüstü olduÄŸunda geri dönme vakti gelmiÅŸti. Yine ahÅŸap botlara binip, güneÅŸ batarken Ao Nang’a ulaÅŸtık. Ao Nang’daki üç günümüzün ikisini bu masal sahilinde geçirdik. Son günümüzde ise sürat teknesiyle bir tura katıldık. Bu turda Phi Phi adası, Maya koyu (Beach filminin çekildiÄŸi yer), Bamboo adası, Viking maÄŸarası, Pileh koyu, Lohsamah koyu ve Hin klarng’ı gezdik, ÅŸnorkelle daldık, bu sefer çok daha deÄŸiÅŸik su altı canlıları gördük.

Her zaman olduğu gibi -sanırım yalnızca denizde oluyor bu- korkusuzca tekneden altayıp en derinlere ben daldım :) Denizin derinlerinde gördüğüm deniz kestaneleri, deniz hıyarları (evet adı böyleymiş), mecanlar ve balıklara dokundum. Deniz yüzüne çıkmak bilmedim (sanırım bu yüzden kulaklarım hala tıkalı). Son günkü tekne turuyla ilgili fotoğraf paylaşamıyorum, çünkü yanıma deniz gözlüğüm ve havlum dışında hiçbir şey almadan gittim. O güzel yerleri fotoğraflayamadım ama o anların tadını çıkardım, telefonum, fotoğraf makinam yerinde mi diye tasalanmadan kendimi doğaya teslim ettim. Hafızamda o kadar güzel kareler var ki, bunlar beni yeniden oralara gitmek için epey süre motive edecek gibi duruyor.