Adana – 1.Gün

Yeni yıldan önceki haftayı Türkiye’de geçirdik. Ä°stanbul’da birkaç gün kaldıktan sonra Barış’ın anne ve babasını ziyaret etmek için Adana’ya gittik. Küçüklüğüm Gaziantep ve Ä°skenderun’da geçmesine raÄŸmen Adana’yı yalnızca baÅŸka ÅŸehirlere gidip gelirken içinden geçtiÄŸimiz zamanlardaki haliyle hatırlıyordum. Geç de olsa Adana’yı göreceÄŸim için heyecanlıydım.

Cumartesi sabahı çok erken yola çıkmamıza raÄŸmen, uçakta heyecandan uyuyamadım. ÇocukluÄŸumun geçtiÄŸi bölgeyi, mümkün olan en yüksek mesafeden, uçak alçalırken görmek istiyordum. Ä°niÅŸe geçerken pırıl pırıl bir gökyüzü vardı. Yeryüzünü net görebileceÄŸimiz mesafede karşımda masal gibi Toroslar’ı buldum. Ä°sveç’in yeryüzü ÅŸekilleri daha farklı olduÄŸu için Türkiye’ye her geldiÄŸimde yüksek daÄŸları özlediÄŸimi farketsem de Toroslar’ın güzelliÄŸi benim için hep ayrıdır. BüyülenmiÅŸ gibi, menzilimden çıkana dek gözlerimi ayırmadım bu daÄŸlardan.

Adana_1_11

Havaalanında bizi Barış’ın anne ve babası karşıladı. Eve gittiÄŸimizde harika bir kahvaltı sofrası bekliyordu bizi. Ä°ki günlük yemek yeme maceramız bu sofrayla baÅŸlamış oldu.

Adana_1_1

Ä°sveç’te hayal bile edemeyeceÄŸimiz kadar güzel yiyeceklerle karnımızı doyurduktan sonra dışarı çıktık. Adana’yı hiç bilmediÄŸim için gideceÄŸimiz her yer bana ilginç gelecekti. Geziye Seyhan Baraj Gölü çevresinden baÅŸladık. Bu gölün büyük bir göl olduÄŸunu biliyordum; daha önce Çukurova Ãœniversitesi’nden çekilmiÅŸ bir fotoÄŸrafta bunun göl olduÄŸuna inanamamıştım. Yine aynı hissi yaÅŸadım. Nerede olduÄŸumuzu bilmesem, o küçük koyları ve mavi suları görünce buranın deniz olduÄŸuna kolayca inanabilirdim.

Adana_1_2

Adana_1_3

Adana_1_4

Gölü çevreleyen yollar üzerinde bir sürü çay bahçesi ve sıkma, bici bici, sahlep satan küçük minibüsler vardı (Bici biciyi çok merak ediyorum ama yenilmesi gereken zaman yaz mevsimiymiş, o yüzden bu merakımı başka bir sefere sakladım). Biz de göl kenarında bir çay bahçesinde mola verip göl manzarasının tadını çıkardık.

Adana_1_5

Adana_1_6

Bir sonraki rotamız Barış’ın çocukluÄŸunun geçtiÄŸi ve ailesinin uzun süre yaÅŸadığı Ceyhan’dı. Ceyhan’a giderken yol üzerinde bir kaç yerde durup fotoÄŸraf çektik. Çukurova’nın uçsuz bucaksız verimli toprakları okuduÄŸum romanlardan fırlamış gibi karşımda duruyordu. Naifçe bu romanlara gitti aklım.

Bir de Yılankale vardı. Ä°ncecik toprak bir yoldan arabayla çıkabildiÄŸimiz yere kadar çıktık. Kaleye kadar yürümedik ama bu da ileride yapılacaklar listeme eklendi. Yılankale (Åžahmeran kalesi) Ceyhan nehri ve Misis’e (Skyfall‘ın tren sahnelerinin çekildiÄŸi yer) yakın bir yerde, çok dik bir tepe üzerinde bulunuyor. Bizim çıkabildiÄŸimiz yüksekliÄŸinden bile neredeyse tüm ovayı görmek mümkündü. Yollarında yılanlar olduÄŸu söylenen bu kalenin Bizanslılar zamanında yapıldığı tahmin ediliyormuÅŸ.

Adana_1_7

Kale’den ayrıldıktan yaklaşık 15 km sonra Ceyhan’a vardık. Ceyhan da beklediÄŸimden oldukça büyük bir ilçeydi. Barışların eskiden oturduÄŸu evleri, alışveriÅŸ yaptıkları yerleri, yaÅŸadıkları çevreyi görmek beni de çok mutlu etti. Orada bir kaç aile dostlarını ziyaret edip onlarla tanıştıktan, eskilerden pek çok güzel hikaye dinledikten sonra, Ceyhan’dan ayrılmadan yapmamız gereken tek bir ÅŸey kalmıştı; ÅŸalgam içmek! Çok uzun yıllardır, babadan oÄŸula geçmiÅŸ bu iÅŸi yapan, Ceyhan’ın en meÅŸhur ÅŸalgamcısı Åžalgamcı Sabri’de ayaküstü birer acılı ÅŸalgam içtik. Acıyı ve turÅŸuyu çok sevdiÄŸim için bu tada bayıldım.

Adana_1_9

Adana’ya dönünce yemek vakti gelmiÅŸti. Kebap yemek için Gönül kebapçısına gittik. Yerel yemekleri yemek için lüks restoranlardan ziyade salaÅŸ yerlere gitmeyi her zaman yeÄŸlediÄŸim için burada hayatımda tattığım en güzel kebaplardan birini yiyeceÄŸime emindim. Ortaya getirdikleri birbirinden lezzetli meze ve salatalara gözüm dönerek saldırdım. YediÄŸim adana kepap ise kesinlikle mükemmeldi. YiyebildiÄŸim kadar herÅŸeyden yedikten sonra eve dönerken neredeyse arabada uyuyacaktım.

Adana_1_10

Eve dönünce Barış’ın annesinin bulup çıkardığı eski fotoÄŸraflara, Barış’ın ortaokulda kendi hazırladığı gazetelere, ilkokul defterlerine ve anaokulu resim defterlerine daldık uzunca bir süre. FotoÄŸraflardaki kıyafetlerden doÄŸumgünü resimlerine, defterlerin kaplı olduÄŸu ciltlerden yazı fiÅŸlerine kadar aynı dönemin çocukları olduÄŸumuz çok belliydi. O fotoÄŸraflarda ve yazılarda Barış’ın çocukluÄŸu kadar kendi çocukluÄŸumu da görmüş oldum.

Adana’daki ilk günümüz çok güzel geçti. Ertesi gün bizi yeni planlarla dolu güzel ve güneÅŸli bir gün bekliyordu.

1. ÇocukluÄŸumun -tartışmasız- en güzel yıllarının geçtiÄŸi güzel memleket Adana… Bilhassa o sofra ve ÅŸalgamcı abimiz, beni bir kuÅŸun kanadında oralara uçurdu ve gerçek hayata dönüşüm kolay olmadı :) SaÄŸlıklı, eÄŸlenceli gezmeler :)

Cevap

• Çok teÅŸekkür ederim. Ben de o iklimde çocukluÄŸuma döndüm. Eski günler daha dün gibi gelse de, insan oralara geri döndüğünde anlıyor üzerinden ne kadar zaman geçtiÄŸini. Büyüdüğümüz yerleri gidip görmek gerek sık sık.
      Sevgiler..

2. Manzara nefis.. yemekler harika gözüküyor.. Misis’ten geçerken içtiÄŸimiz ayrandan tutturarak çocukluk ve gençlik yıllarıma döndüm birden.. Bici bici nasıl bir ÅŸeydir çok merak ediyorum ben de. yazın mutlaka yememiz lazım.

Cevap

• :) teyzos belki beraber gideriz yazin, bici bici yemeden de donmeyiz.

3. GÄ°ZEM,
    SENİN YAZI TÜRÜNÜ,İFADE TARZINI ÇOK AKICI VE ÇOK SAMİMİ ,SICAK BULUYORUM.EDEBİYAT VE MÜHENDİSLİK,ZEKA BİRLEŞİNCE ÇOK GÜZEL ANILAR,GEZELİM GÖRELİM TANIYALIM TADINDA BİR ESER ORTAYA ÇIKIYOR.SENİ TEBRİK EDİYORUZ.
    SEVGÄ°LERÄ°MÄ°ZÄ° Ä°LETÄ°YORUZ,BARIÅž’A , ANNE VE BABASINA SELAM ,SAYGILAR…

• Merhaba Kemal amca,
      cok tesekkur ederim, sizin fikirleriniz benim icin cok degerli. cok sevindim boyle dusundugunuz icin. en kisa zamanda gorusmek umidiyle, sevgiler.

4. Yılmaz Guney’in, YaÅŸar Kemal’in, Orhan Kemal’in Adana’sina selam olsun! :)

5. gitmiş kadar oldum gizemcim, gezi notların harika,tesekkurler

6. Merhaba, uzun zamandır yazılarınızı severek takip ediyorum. Adana’da diÅŸ hekimliÄŸi okuyorum bu gezi yazınızı görünce karşılaÅŸmış olmayı ve sizinle tanışmayı diledim bir an:)) Sevgiler..

• Merhaba,cok sevindim yazdiklarimi takip ettiginiz icin :) Adana’ya gidip gelecegim daha, belki bir sonraki sefer karsilasiriz.
      Sevgiler..

Cevap

7. kuzucuÄŸummm…çok güzel yazmışsım..teÅŸekkür ederim.yazdıklarını okurken yeniden yaÅŸadım.ama her yer her ÅŸey sizlerle güzel. bundan sonra her fırsatı deÄŸerlendirip bol bolbirlikte vakit geçirelim…sizi çok seviyorum..

• Biz de sizi cok seviyoruz. Bu guzel gunlerin tekrarlanmasi dilegiyle..

8. Bize gelmenize çok sevindik.Bir dahaki sefere Nadir amcanın yaptığı kebapları birlikte yemek dileÄŸiyle….