Livia ile Ä°stanbul Gezimiz

Dokuz günlük son Ä°stanbul ziyaretim çok hareketli ve yoÄŸun geçti. Elvin mezun oldu, en yakın arkadaÅŸlarımdan biri evlendi, ve Göteborg’dan Ä°talyan arkadaşım Livia üç günlüğüne beni ve Ä°stanbul’u ziyarete geldi. Üç güne pek çok ÅŸey sığdırmaya çalıştık, koÅŸuÅŸturmaktan yorulsak da çok eÄŸlendik :)

Livia daha önce Ä°stanbul’a hiç gitmediÄŸi için ‘olmazsa olmaz’ lardan baÅŸlayıp ilk gün Galata’ya ve Sultanahmet’e gittik. Sultanahmet her zamanki gibi çok kalabalıktı ama hava çok sıcak olmadığı için rahatça gezebildik.

Geziye Topkapı Sarayı‘ndan baÅŸladık. Her gittiÄŸimde yeni yeni ÅŸeyler keÅŸfettiÄŸim ve gezip gördüğüm yerler çoÄŸaldıkça deÄŸerini daha da çok anladığım bu saraya, hazinelere ve tarihe bir kez daha hayran kaldım. Livia da Osmanlı Hazineleri’ndeki çok deÄŸerli parçaları görünce gözlerine inanamadı. Uzun süre hayallere daldık, burada bu zamanda yaÅŸamış olsak nasıl olurdu diye düşündük :)

Topkapı Sarayı’nın harem bölümünde restorasyon çalışmaları devam ettiÄŸi için bir kısmını göremedik. Yine de benim ‘MuhteÅŸem Yüzyıl’ dizisi bilgilerimle gözümüzde çok ÅŸey canlandı.

Benim Sultanahmet’teki en sevdiÄŸim yer olan Ayasofya‘yı Livia da çok beÄŸendi. Okul yıllarında burayla ilgili çok ÅŸey okudukları için en çok merak ettiÄŸi yer de burasıydı. Kafasındaki Ayasofya’dan çok daha etkileyici ve büyük bir yer olduÄŸunu söyledi. Ayasofya’nın hediyelik eÅŸya dükkanından da hem Ä°sveç’teki arkadaÅŸlarımıza hem de Livia’nın ailesine pek çok ÅŸey aldık.

Sultanahmet’ten ayrıldıktan sonra Kapalı Çarşı’ya doÄŸru yürüdük. Yolda gördüğümüz yan yana renkli kafeler çok ilgimizi çekti. Bu sefer hem gezecek çok yerimiz olduÄŸu için hem de acıkmadığımız için sadece fotoÄŸraf çekip geçtik, ama bir dahaki sefere o kafelerden birine gitmeyi çok istiyorum.

Ä°lk gün bütün buraları gezip bitirdikten sonra eve dönüp hazırlanıp babamların ÅŸu an kaldıkları, Ömerli’deki yazlık evimize gittik. Çok güzel bir akÅŸam yemeÄŸinden sonra tüm gün neler yaptığımızı anlattık. Gece orada kalmak üzere yanımızda eÅŸyalarımız olduÄŸu için geri dönme stresine girmeden balkonda sohbete daldık.

İkinci gün sabah önceki günün yorgunluğunu hala hissediyorduk. Babam ve Aynur erkenden işe gittiler. Elvin ve Livia ile kahvaltımızı yapıp havuz kenarına gittik. Görecek, gezecek çok yer vardı ama bizim de çok az tatilimiz olduğu için biraz da yaz ve güneş havasını yaşamak istedik. Öğlene kadar güneşlenip yüzdükten sonra şehre geri döndük.

AkÅŸamüstü Barış’la buluÅŸtuk. Livia’nın Taksim’i ve Ä°stiklal Caddesi’ni mutlaka görmesi gerektiÄŸi için akÅŸam orada bir ÅŸeyler yemeye karar verdik. Kadıköy’den vapurla karşıya geçtik. Hafta içi olmasına raÄŸmen Ä°stiklal inanılmaz kalabalıktı. Livia bu kalabalığı ve trafiÄŸi biraz Napoli’ye benzetti. Barış bizi ‘Canım CiÄŸerim’ diye bir yere götürdü. Daha sonra kime söylediysem ‘aa orası çok güzeldir’ dedi. Sanırım burayı bir tek ben ve Livia bilmiyorduk ama ÅŸu an hafızalarımızda çok güzel bir yere sahip oldu :)

Livia’nın Ä°stanbul’daki son gününde boÄŸaz turu yapmaya karar verdik. Åžehir hatları vapurunun 2 saatlik kısa boÄŸaz turu gezisi için bilet alıp saat 14:30’da Eminönü’nden hareket ettik. Bu kısa turu çok beÄŸendim. Önceki sene klasik boÄŸaz turu yapmıştım. Eminönü’nden binip bir çok yerde durarak Anadolu Kavağı’na çıkıp, orada da iki saat mola verip yine kısa duraklamalarla geri dönmüştük. Bu tüm gün süren tur bana biraz uzun gelmiÅŸti. Bu seferki kısa tur kısa sürede tüm boÄŸazı gezip görmek için ideal. Eminönü’nden kalkan vapur gidiÅŸ ve dönüşte sadece bir de Ãœsküdar’da durarak Çubuklu’ya kadar çıkıp oradan geri dönüyor. Böylece 2 saatte harika bir gezi tamamlanmış oluyor.

Son gün boÄŸaz turundan sonra BaÄŸdat Caddesi’ndeydik. Orada benim arkadaÅŸlarımla buluÅŸup akÅŸam yemeÄŸi için NumNum‘a gittik. Harika yemekler yiyip çok güzel vakit geçirdik. Yemekten sonra gözüm çocuk köşesine iliÅŸince kendimi tutamayıp oradaki balonlardan aldım. Bunu gören bir görevli balonları bizim için ÅŸiÅŸirebileceÄŸini söyledi ve hepimizin rengarenk balonları oldu :) Son fotoÄŸraftan (Ezgi, ben, Livia) sonra tüm akÅŸam caddeyi o balonlarla gezdik :)

Livia’yla üç güne çok ÅŸey sığdırdık. Ä°stanbul’un büyüklüğü ve kalabalıklığı Livia’yı ilk baÅŸta biraz korkuttuysa da son gün o da alışmıştı. Ä°nsanların sıcak kanlılığı ve canlılığı onun da çok hoÅŸuna gitti, Ä°sveç’ten sonra kendini evinde gibi hissettiÄŸini söyledi :) Daha yapmak isteyip de zamanımızın yetmediÄŸi bir çok ÅŸeyi bir sonraki sefer için planladık. Fakat ondan önce Livia’ya Ä°talya’da onu ziyaret edeceÄŸime söz verdim. Belki gelcek yaz da ben oraya giderim :)

1. Kindle ‘im gelince net’i karistirirken denk geldigim sitende bugun cok keyifli bir yaz seyahatinin notlarini buldum. Istanbul’da ogrenciligim gecti ve bahsettigin yerlerde cok vaktim gecti. Keyifle hepsini yeniden hatirladim. Sagol. :))

• Merhaba,
      Istanbul hepimize ne guzel seyler yasatiyor ve hatirlatiyor. Guzel dusuncelerini paylastigin icin ben tesekkur ederim :) Ayrica Kindle’inla da iyi okumalar diliyorum.
      Sevgiler.

2. Merhaba Gizemcim,
    Dayının söylediÄŸi gibi yine masal tadında yazmışsın :) Her gittiÄŸimde Ä°stanbul günleri benim için de çok güzel geçiyor çünkü sevdiÄŸim insanlarla beraber oluyorum en önemli ayrıntı bu sanırım :) 3 sene önce de aylardan kasım ve günlerden de doÄŸum günümdü :) Ortaköy’den bindiÄŸimiz turla ilk boÄŸaz gezintimi yapmıştım; hava güneÅŸli, deniz masmavi, Ä°stanbul çok güzeldi. Ayrıca asıl önemlisi niÅŸanlım bana boÄŸazın ortasında hiç tahmin etmediÄŸim bir anda evlenme teklif etmiÅŸti. Benim için unutulmaz bir gündü, boÄŸaz gezintisinden bahsettiÄŸin için bana yine güzel bir anıyı hatırlatmış oldun teÅŸekkür ederim :))) Bir de Canım CiÄŸerim’e en kısa zamanda gidelim diye niÅŸanlımla sözleÅŸtik bahsedince pek hoÅŸuna gitti o da bilmiyordu :)

• Duygucugum,
      Yine ne guzel yorum yazmissin, yuzumu guldurdun :) Istanbul onceden evimken, simdi benim icin de bir araya getirici, birlestirici bir yer. Ailem, arkadaslarim, hepsi orada. Bogaz turunu da her gittigimde yapmaya calisiyorum. Bu bahsettigim iki saatlik turlar ideal olmus, hem zaman gayet tadinda, hem de gun icinde rahatlikla yapilabilecek bir gezi. Insani dinlendiriyor, huzur veriyor. Senin de harika bir anin varmis Bogaz’da, cok hosuma gitti :) Bakalim ben bu aniyi ne zaman ve nerede yasayacagim ;) Canim Cigerim’e giderseniz benim yerime de yiyin, simdiden afiyet olsun :)

Cevap

• Barış’ın o anı sana en güzel ÅŸekilde yaÅŸatacağına eminim.Yaptıkları yapacaklarının ispatıdır :D O kısım aslında çok küçük bir ayrıntı, önemli olan birlikte ne kadar mutlu ve huzurlu olabildiÄŸiniz ki siz zaten öylesiniz. Allah bozmasın :) Aslında ben ÅŸu sıralar sıkı bir diyetteyim (zor zar 2 kilo verebildim gerçi :D ) çok yakın zamanda gitmezsek benim için daha iyi olacak sanki ama illa ki gideceÄŸimiz için bol bol kulaklarınızı çınlatarak yiyeceÄŸimizden emin olabilirsin :) Günün çok çok güzel geçsin. Sevgiler…