Mayıs’ta Antalya – Düden ve Kurşunlu

Mayıs ayında İsveç’teki tüm yakın arkadaşlarla birkaç günlüğüne Antalya’ya gittik. Ana sebep Ahmet ve Hatice’nin düğünlerine katılmaktı, fakat biz bu birkaç günük geziyi bir yandan unutulmaz bir geziye ve tatile dönüştürdük. Düğünün üç gün öncesinde Antalya’daydık. Hepimiz hem güzel havaya, hem denize, hem de birbirinden lezzetli yemeklere hasret olduğumuz için bu üç gün yalnızca yemek yedik, denize girdik, amaçsızca dolaştık ve çok ama çok eğlendik.

Antalya’da geçirdiğimiz günlerin birinde, iki taksiyle anlaşıp Düden ve Kurşunlu şelalelerini görmeye gittik. Yaz sıcakları henüz başlamadığı için oraları görmek ve yürüyüş yapmak için ideal bir zamandı. İlk gittiğimiz yer Düden Şelalesi oldu. Burası şehir merkezine yaklaşık 10 km mesafede olduğu için ulaşımı kolaydı ve bu sebeple daha canlı ve kalabalıktı.

mayis'ta antalya02

mayis'ta antalya03

mayis'ta antalya04

Gördüğümüz kısım yukarı Düden kısmıydı ve sular yaklaşık 20 metre yüksekten dökülüyordu. Aşağı Düden, Lara tarafındaki falezlerden suların denize döküldüğü yere verilen isimmiş. Suların döküldüğü kısmı çevreleyen patika boynuca 500 yıllık çınar ağaçlarının arasından yürüdük, merdivenle mağaralaşmış kayaların içinden geçip manzaranın çok güzel göründüğü bir yere vardık.

mayis'ta antalya06

mayis'ta antalya07

Burada yeterince vakit geçirdiğimizi düşündüğümüzde taksilere dönüp, şehrin daha uzağındaki Kurşunlu şelalesine doğru yola çıktık.

Burası Düden’e göre daha bakir bir alanda ve daha sakindi. Şelalenin 18 metre yükseklikten döküldüğü yerdeki manzara büyüleyiciydi. Kurşunlu’nun en önemli özelliği 2 kilometrelik bir kanyonun içinde yer alması. Bizi en çok etkileyen yanıysa çok çeşitli ağaçlar, bitkiler ve hayvan türleriyle kendi doğal bütünlüğüne sahip olmasıydı. Şelale etrafındaki ormanda yaptığımız yarım saatlik yürüyüş kuş sesleri ve çiçek kokularıyla unutulmazdı.

mayis'ta antalya08

mayis'ta antalya09

mayis'ta antalya11

mayis'ta antalya13

Yürüyüşümüzü tamamlayıp biraz dinlendikten sonra yeniden taksilere binip yola çıktık. Artık herkesin karnı acıkmaya başladığı için sıradaki durağımız kesinlikle öğle yemeği yiyebileceğimiz bir yer olacaktı. Tüm gün beraber gezip arkadaş olduğumuz taksi şöförleri bizi mükemmel köfteler yapan ‘Aslım Şimşek Köfte Piyaz’a götürdüler. O gezdiğimiz rüya gibi yerlerden sonra, yediğimiz lezzetli yemekler bizi dünyanın en mutlu insanları yapmaya yetti :) Daha önce hiç Antalya piyazı yememiştim, fakat kuru fasulye, tahin ve yumurtalı bu piyazı yolu Antalya’ya düşen herkese tavsiye ederim.

Üç günlük eğlencenin ardından asıl sebebimiz olan düğünü hatırlayıp, son gündüzümüzü hazırlıklarla geçirdik. Düğün alanına gitmek için otelin lobisinde buluştuğumuzda kimse birbirini tanıyamadı; sabahki şortlu ve dağınık hallerimiz gitmiş, bambaşka insanlar olmuştuk. Keşke daha sık böyle giyinebileceğimiz ortamlar olsa diye hayıflandık.

Düğün alanına vardığımız zaman hava henüz kararmamıştı. Falezlere yakın bölgede o günün anısına fotoğraflar çektirdik.

mayis'ta antalya15
(Mehmet, Kandemir, Hande, Serkan, Barış, ben ve Gökhan)

mayis'ta antalya14

Göteborg’daki yakın arkadaşlarımızla Antalya’da inanılmaz keyifli bir tatil geçirdik. Soğuk ülke insanları değil, asıl sıcak iklimlerde yaşayacak insanlar olduğumuza karar verdik. Göteborg’da her fırsatta görüşüp, bir aile gibi yaşasak da, bize en iyi gelen şeyin deniz kenarı güzel bir şehirde beraber vakit geçirmek olduğunu farkettik.

1. Çok güzel bir yazı olmuş. Geçici bir süre için Konya’dayım. Buradan Antalya’ya geçmemiz gerektiğine bir kez daha ikna oldum :) Bebek için de ayrıca tebrikler! :)

Cevap

2. Gizem hanım yazılarınızı keyifle okuyorum, türkiyede yaşıyorum bu yaz japonyaya geçeceğim fakat o kadar yolu gidip dönmek var bir de. vize vermezse japon abiler kafayı yerim havalimanında. biletin yandığına mı yanayım, tokyoyu göremediğime mi.. Bu yüzden ne tip sorular sorduklarını öğrenebilir miyim sizden vize için?

• Merhaba,
      Olagandisi bir durumunuz soz konusu olmadigi surece vize vermeyeceklerini zannetmiyorum. Kac gun kalacaksin, ne sebeple geldin gibi formalite sorular soruyorlar. Bir sorun olacagini sanmiyorum. Simdiden iyi yolculuklar dilerim.

Cevap

3. Paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum. Çok güzel bir iş yaptığınız için de kutluyorum. TAkip edeceğim…