Malmö

Cumartesi günü Ekim için Türk pasaportuna baÅŸvurmaya, Ä°sveç’in üçüncü büyük ÅŸehri olan Malmö’ye gittik. Stockholm’de bulunan Türk konsolosluÄŸunun yılda bir kaç defa baÅŸka ÅŸehirlerde gezici konsolosluk hizmeti verdiÄŸini ve o haftasonu Malmö’de olduklarını öğrenince bize de gezi fırsatı çıkmış oldu. Bu gezi Ekim’le ilk gezimiz olacağı için hem heyecanlıydık, hem de nasıl geçeceÄŸini bilmediÄŸimiz için biraz endiÅŸeliydik.

Sabah saat 10’da kahve termosumuz, keklerimiz, Ekim’in kıyafet ve alt bezi ile dolu çantamızı kapıp yola çıktık. Malmö’ye varınca arabayı uygun bir yere park edip, Ekim’i bebek arabasına yerleÅŸtirip konsolosluÄŸun o gün görev yaptığı otele yürüdük. Otel bizim için çok rahat bir ortam oldu, sıramızı beklerken lobide oturup Ekim’i emzirdim, daha sonra otelin alt deÄŸiÅŸtirme sehpası bulunan bir tuvaletinde Ekim’in altını deÄŸiÅŸtirdik. Böylece ‘acaba nasıl yapacağız?’ diye düşündüğüm ÅŸeyleri rahat bir ortamda halletmiÅŸ olduk.

malmo - 1

malmo - 2

Pasaport baÅŸvurumuzu yaptıktan sonra hava kararmadan ÅŸehri gezecek vaktimiz kalmıştı. Hava soÄŸuktu fakat yolda gelirken yakalandığımız yaÄŸmur durduÄŸu için rahatça dolaÅŸabildik. Ana caddelerde yürüyüp fotoÄŸraflar çektik. Malmö’nün düşündüğümüzden daha büyük ve güzel olduÄŸunu fark ettik.

Noel süslemeleri ve yiyecek tezgahlarıyla dolu küçük bir meydandan ana caddeyi takip ettiÄŸimizde baÅŸka küçük meydanlara çıktık. Stortorget ve Lilla torg meydanlarında Göteborg’da görmediÄŸimiz kadar eski ve güzel binalar gördük. Hava kararana kadar dolaÅŸtık, Ekim de bu sürede hep uyudu. Malmö’den ayrılmadan önce bir restoranda yemek yedik ve yola çıktık.

Göteborg’a 2 buçuk saatlik araba mesafesinde olan bu ÅŸehre neden daha önce gitmedik bilmiyorum. Sanırım insan yakınında olan yerleri ‘nasıl olsa giderim’ diyerek erteliyor hep. Malmö en azından bir haftasonu geçirilebilecek bir yermiÅŸ, bahar aylarında buraya yeniden gidip daha detaylı gezmeye karar verdik.

malmo - 3

malmo - 4

malmo - 5

malmo - 6

malmo - 7

malmo - 8
(Malmö’nün 1500’lü yıllardan kalan belediye binası)

malmo - 10
(1856 yılından beri hizmet veren tren istasyonu)

malmo - 11

malmo - 12

malmo - 13

malmo - 14

(SaÄŸda 1720’de yapılmış Ekströmska huset)