Odaiba ve Son Geziler

Tokyo’ya ayırdığımız son iki günü daha önce gidemediÄŸimiz, veya gidip de doyamadığımız yerlere ayırdık. Kyoto dönüşü yeni otelimize yerleÅŸip biraz dinlendikten sonra Asakusa’ya gidip hediyelik eÅŸya alışveriÅŸi yaptık.

AkÅŸam saat yedi gibi Akihabara’daki Yodobashi maÄŸazasını keÅŸfettik, ve tam üç saat, maÄŸaza kapanana kadar oradan çıkamadık. Dünyanın bu en büyük elektronik maÄŸazasında kelimenin tam anlamıyla kendimizi kaybettik. Yaklaşık 30.000 metrekarelik 8 katlı bu binada 850.000 ürün satılıyormuÅŸ. Kulaklıklardan pikap iÄŸnelerine, masaj koltuklarından hobi maketlerine kadar aklınıza gelebilecek her türlü eÅŸya vardı. Hayatımızda bu kadar elektroniÄŸi bir arada görmediÄŸimiz gibi, bu çılgın yeri baÅŸkalarına nasıl anlatacağımızı da bilemedik. Bu geceyi gördüklerimizden büyülenmiÅŸ bir ÅŸekilde bitirdik.

Ertesi gün güneşli bir sabaha uyandık. Otelden çıkarken otelin arka tarafta çok güzel bir bahçesi olduğunu keşfedip oralarda biraz dolaştık.

tokyolast2

tokyolast3

tokyolast4

Önceki hafta yeterince gezemediÄŸimizi düşündüğümüz Harajuku’ya yeniden gittik. Çılgın kostüm maÄŸazaları ve ilginç giyimli insanlarla dolu olan Takeshita caddesinde yürüdük.

tokyolast5

tokyolast6
(Takeshita’daki bir bilet dükkanı)

Harajuku gezimizi tamamladıktan sonra, iki sene önce biz öğrenci yurdunda kalırken, o zaman Erasmus deÄŸiÅŸim programıyla  İsveç’e gelen ve  komÅŸumuz olan Reiko’yla buluÅŸup Omotesando’daki Anniversaire Cafe‘de eski günlerden bahsettik ve Reiko’ya Japonya’yla ilgili yüzlerce soru sorduk.

tokyolast7

Günün geri kalanında pek çok kiÅŸinin ‘mutlaka görmelisiniz’ dediÄŸi Odaiba‘yı gezdik. Burası Tokyo körfezinde 1850’lerde savunma amaçlı inÅŸa edilmiÅŸ, daha sonraları yerleÅŸim yerleri ve eÄŸlence alanlarıyla dolmuÅŸ yapay bir ada.

tokyolast8
(Trenden Odaiba manzarası)

Trenden inip deniz kenarına doÄŸru yürüdükten sonra, parkların ve aÄŸaçların ardından bir anda kendimizi sahilde bulduk, ve bu manzara karşısında büyülendik. Bu kadar güzel, huzurlu, düzenli, harika bir yer olamazdı. Denize girmek yasaktı, fakat kumsal oyun oynayan, piknik yapan insanlarla doluydu. Bu ılık günde Odaiba’dan Tokyo manzarası ve inanılmaz çekici görünüyordu.

tokyolast9

tokyolast10
(Ünlü Fuji TV binası)

tokyolast11

tokyolast18

tokyolast12
(Odaiba’daki Diver City alışveriÅŸ merkezinin önündeki dev Gundam maketi ve Barış :) )

Odaiba’dan ayrılmak üzere istasyona doÄŸru yürürken geniÅŸ yürüyüş alanında, yerde birikmiÅŸ eÅŸyalar gördük. Biraz ileriye bakınca bunların dans eden bir grubun eÅŸyaları olduÄŸunu farkettik, onlara doÄŸru yaklaşıp izlemeye koyulduk. Kim olduklarını bilmiyorum ama bunlar çok güzel rock and roll müzikleriyle dans eden insanlardı. Kıyafetlerinden ve saç ÅŸekillerinden de gerçek birer rock and roll’cu oldukları izlenimi veriyorlardı ve bu dansları para toplamak için deÄŸil, sadece kendi keyifleri için yapıyorlardı. Biraz araÅŸtırdığımda aynı insanların Tokyo’nun çeÅŸitli yerlerindeki dans videolarına denk geldim ama hala kim olduklarını bilmiyorum.

tokyolast13

tokyolast14

tokyolast15

tokyolast16

Odaiba’dan ayrıldıktan sonra ÅŸehirde Tokyo’da yaÅŸayan arkadaÅŸlarımızla buluÅŸup bu güzel ÅŸehirdeki son akÅŸam yemeÄŸimizi yedik. Sonrasında otelimize dönüp eÅŸyalarımızı toparlamaya baÅŸladık. Bu kısım epey zor oldu; çünkü Japonya’da biriktirdiÄŸimiz hatıraları valizlere sığdırmak ve uyandığımızda bu ülkeye veda edeceÄŸimizi bilmek mümkün deÄŸilmiÅŸ gibi görünüyordu.